PageFair ve Adobe ortaklığında yayınlanan istatistiklere göre reklam gösterimini engelleyici Ad Block eklentilerin kullanım oranı geçen yıldan beri %41 artış gösterdi. Bu Adreste yayınlanan istatistiğe göre dikkat çeken noktalar şöyle:


    [*]2015'in 2. yarısındaki verilere göre, geçen yıldan beri Avrupa'da Ad Block eklenti kullanımı %35 artarak 77 Milyon aktif kullanıcıya ulaştı.
    [*]2015 yılında tahmini gelir kaybı 21.8 Milyar Dolar
    [*]Haziran ayındaki verilere göre 198 Milyon aktif kullanıcı reklam engelleyici block eklentiler kullanıyor.
    [*]İngiltere'de Ad block eklentilerinin kullanımı geçen yıla oranla %82 arttı!
    [*]2016'da reklam engelleyici eklentiler nedeniyle gelir kaybının 41.4 Milyar Dolar olması bekleniyor.
    [*]Oyun sitelerine giren kullanıcıların ad block eklenti kullanma oranı çok yüksek.
    [*]Sağlık veya devletle ilgili sitelere giren kullanıcıların kullanma oranı ise en az.
    [*]İnternetin geleceği mobilde, mobil ise ad block kullanımının çok daha yüksek ve yaygın olduğu bir alan haline gelmeye başladı. Eklentiler ile tüm uygulamalardaki reklamlar devre dışı bırakılabiliyor.


Konuyla ilgili tartışma ve fikir alışverişinin şu sıralarda yoğun olduğu Ekşi Sözlük başlığına da Buraya Tıklayarak göz atabilirsiniz.