Ülkemizdede Adblock kullanılmasındaki en büyük sebepler ne yazık ki Türkiye'ye internetin ilk geldiği yıllarda ortaya çıkmaya başladı adsense'in ülkemizde yaygın olarak kullanılmadığı yıllarda neredeyse tüm sitelerde ya virüs, trojan vs. içeren ya da aşırı derecede rahatsız eden (popup, kendi kendine açılan 10larca sayfa vs.) reklamlar yüzünden kullanıcıların çoğunda haklı olarak reklam gördüğünde kapatma ya da tıklamama hissiyatı yerleşti.. gördüğüm kadarıyla çok fazla bir değişiklik yok reklam ziyaretçinin ilgisini çekse bile googledan o reklamdaki içeriği aratıpta girmeye çalışan sayısı çok.. :) burada reklam firmaları ya da artniyetli reklam yayıncıları dışında webmasterlarında hatası büyük.. halen ziyaretçiyi aşırı derecede rahatsız edecek reklam türleri mevcut misal bir film/dizi sitesinde bir şey izliyeyim diyorsun 2-3 kere tıklıosun popuptur trojendir aynı sıkıntılar halen mevcut, hele mobil uyumsuz sitelerde hiçbir içeriğe bu reklamlar yüzünden neredeyse erişilemiyor, ya içerik reklamla kapalı ya tıklamya çalışırsın popupla 2-3sayfa açılır.... velasıl kelam adblock ya da eşdeğeri bir sistemin gelmesi şarttı, halen webmasterlar olarak bu şekilde zararlı ve irrite edici reklam firmalarının reklamlarını kullanmaya devam edersek adblock kullananların sayısıda artmaya devam eder, gelirler düşmye devam eder ziyaretçiler reklamlara tıklamaktan çekinir.. velasıl kelam webmasterlar, reklam firmaları, yayıncılar, reklm verenler kim varsa bu rantta taşın altına elini koymaz çözüm üretmeye çalışmassa adblok vb. kullanım oranı dahada artar haklı olarak...
(adblock'un reklamcılara 21.8milyar $ kaybettirmesi )