Ücretsiz kargo aynı zamanda avantajlı da olabilir. Çünkü çoğu düşünce tembeli olan bir kitleye hitap ediyoruz bu sektörde, insanlar siparişi verdikten sonra başka hesap yapmak, kapıya ürün geldiğinde kargo ücreti olsa da tekrar ödemek istemiyor.
Fiyatlandırmayı da
Maliyet +
Kâr +
Kargo Ücreti =
Fiyat olarak hesaplarsan bedavaya satmış olmazsın.
Ücretsiz kargoda en çok dikkat edilmesi gereken şey indirim oranları.
Mesela maliyeti 5 Lira, satış fiyatı 10 lira olan bir ürünün 10 lira da kargo ücreti varsa, bu ürüne %20 indirim yaptığında satış fiyatı 16 TL'ye düşecek. Ürün maliyeti 5 lira olduğu için bedavaya iş yapmış olacaksın.
Ama maliyeti 20 lira, satış fiyatı 40 lira olan bir ürünün yine 10 lira kargo ücreti varsa, %20 indirimle birlikte bu ürünün satış fiyatı 40 TL'ye düşecek. Kargo ve ürün fiyatını düştükten sonra sana kalan para 10 TL.
Ben bu durumun üstesinden gelmek için kendimce şu yöntemi uyguluyorum,
Bir ürüne yapabileceğim maksimum indirim oranı nedir?Kategori A -
Bu ürünlere maksimum %5 indirim yapabilirim, yoksa zarar ederim.Kategori B -
Bu ürünlere maksimum %25 indirim yapabilirim, yoksa zarar ederim.Bunları göz önüne alıp fiyatlandırma yaparsan çok problem yaşayacağını zannetmiyorum. Biraz zahmetli bir iş, her ürün için tek tek kafa patlatman gerekebilir ama işin başındayken yapılması gereken şeyler bunlar
freewp adlı üyeden alıntı
Ücretsiz kargo çok riskli. Kar oranı %20 olsa , ücret 10 lira olsa ve düşük ücretli bir şey satılsa bedavaya satılmış oluyorsun. Sorularıma cevap verebilir misin peki?
-
Ek Olarak: Kargoyu gönderen, yani biz ödeme yapıyoruz firmaya. Instagramdan satış yapıp, boş yere milyarlar ödeyen satıcılar var bu yüzden
Fatma adlı üyeden alıntı
kapıda ödeme geri dönerse kargoyu gönderici mi ödüyor yoksa kargo şirketi para almıyor mu geri dönen maldan?