The Economic Times‘ın haberine göre Google hakkındaki şikayetlerin başını evlilik sitesi bharatmatrimony.com ve tüketici haklarını savunan yerel bir kuruluş olan CUTS International çekiyor ama CCI’a görüş bildiren 30 internet şirketinin yanıtları bu şüpheleri güçlendiriyor. Bu şirketler arasında Flipkart gibi büyük yerel oyuncuların yanı sıra, Facebook da bulunuyor.
Google, arama sonuçlarında kendi ürün ve servislerini belirgin ve haksız şekilde öne çıkarmakla suçlanıyor. Ayrıca arama sonuçlarında gösterilen sponsor bağlantıların sayısının da Google’ın iş ortaklarından aldığı reklam bütçeleriyle bağlantılı olduğu ileri sürülüyor. Flipkart, arama sonuçlarının direkt olarak Google’a ödenen reklam bütçesiyle ilişkili olduğunu dile getiriyor.

1,4 milyar dolar ceza alabilir
Google’ın 10 Eylül’e kadar Hindistan Rekabet Kurumu’na (CCI) yanıt vermesi gerekiyor. Google, suçlu bulunması durumunda gelirinin yüzde 10’unu ödemekle cezalandırılabilir. Bu da 2014’te Hindistan’da net geliri 14 milyar dolar olan Google’ın 1,4 milyar dolar ceza ödeyebileceği anlamına geliyor.

Google yetkilisinden gelen ilk yanıt Amerikalı şirketin Hindistan yasalarıyla tam uyumlu olduğunu ve benzer durumların ABD, Almanya, Tayvan, Mısır ve Brezilya’da Google lehine sonuçlandığını hatırlatıyor.

Diğer yandan Google Mart ayında CCI tarafından tekelcilik davasında 166 bin dolar ödemekle cezalandırılmıştı. Geçen hafta AB’de oyun tarafındaki arama sonuçlarına ilişkin soruşturmada Google’ın suçlu bulunması durumunda ise 6,7 milyar dolarlık bir ceza söz konusu olabilir.

NOT : google zamanla bu durumu artıracaktır bence