Reklam için kullanacağın yabancı dile hakim değilsen işin biraz zor. Belirlediğin anahtar kelimeler belirli arama terimleri içinde kullanılacak, bu da çoğu zaman senin konunun dışına çıkabilecek. O türden konu dışına çıkan anahtar kelimeleri anlayıp hariç tutman gerek. Anahtar kelime üretmek için Adwords panelinde bulunan Araçlara tıklayarak Anahtar Kelime Planlayıcı'yı kullanabilirsin.
Örnek; gıda market satışı yapıyorsun ve anahtar kelimelerin arasında market kelimesi var geniş veya sıralı eşleşmelerde içinde market kelimesi geçen aramalarda reklamın gösterilir, mesela dijital market, müzik market, sanal market bu durumda seninle alakası olmayan kelimeleri iyi tespit ederek gösterimleri engellemelisin. Aksi halde gereksiz tıklama veya gösterim alırsın ki iki durumda zarar.
Hedef kitle konusu biraz daha kolay, kampanya ayarlarından hedeflenecek ülke ve şehri seçerek gösterimleri sadece bu bölgelerde yapabilirsin. Hatta yaş, cinsiyet, zaman gösterilecek dil, gösterilecek cihazlara kadar hedeflemeyi daraltman mümkün.
Kullanılacak kanallar içeriğinle alakalı biraz da ama en yaygın olanlar arama ağı, yeniden pazarlama ve konu, ilgi alanı gibi görüntülü reklamlardır.