Webmaster’lar birçok sektöre giriş yapıyorlar ve bu sektör içerisinde ilk sayfalara , sıralara gelmek için çaba sarfediyorlar.Ancak bu çabaları genel olarak boşa gidiyor ve birçoğu büyük bir hayal kırıklığı ile sektörden ayrılıyorlar.Peki bunun temel sebebi nedir.Bu durumun temel sebebi yetersiz Rakip Analizi yapılmasıdır.Yetersiz rakip analizi sizin hedeflerinizi ve beklentilerinizi çok büyük derecede etkilemektedir.Eğer beklentileriniz düşük olursa ve siz iyi sonuçlara ulaşırsanız bu sizin için ekstra bir motivasyon kaynağı olacaktır.Ancak eğer beklentileriniz yüksek olursa durum tam tersi olacak ve sizin hayal kırıklığına uğramanıza sebep olacaktır.İşte bu yüzden sizlerin SEO‘da rakip analizini en doğru şekilde yapması gerekiyor.



Peki SEO’da doğru rakip analizi nasıl yapılır , eğer yaparsak ne gibi avantajlar elde etmiş oluruz.Rakip analizinde dikkat etmemiz gereken unsurlar nelerdir.Bu gibi soruların cevaplarını bu yazımızın devamında öğrenebilirsiniz.

• Rakip Analizi Nasıl Yapılır?

Rakip analizi yapma işlemi bildiğiniz gibi web sitesi açılmadan önce yapılan bir işlemdir.Bu sebeple siteyi açmadan birkaç gün önce rakip analizine başlamanız gerekiyor.İlk olarak sektör ile ilgili arama yaptığınızda ilk sayfada çıkan siteleri analiz ettireceksiniz.Peki biz bu sitenin neyini analiz edeceksiniz.Biz bu sitenin Backlink sayısını , backlink kalitesini , site yaşını , paylaşımlarını , temalarını , site içi ayarlarını , indexlerini , index sayılarını ve tekil ziyaretçi sayısını analiz edeceğiz.Zaten her birini 5’er dakikadan halletseniz toplamda 30 dakika yapacaktır.Ardından 2. sayfadaki sitelerin ufak bir backlink analizine ve bir webmaster forumundan site analizine göz atalım.Yaşını vb. öğrenelim.Bu işlemde bitince sektörde ilk sırada bulunan site ile arkasında bulunan sitelerin farklarını tespit edelim.Eğer farkı tespit edebilirseniz ne mutlu size.Çünkü tespit etmeniz durumuzda sizde bi işlemleri yaparak ve farklı yöntemleri kullanarak çok rahat bir şekilde ilk sıraya gelebilirsiniz.Eğer farkları tespit edemezsenizde sıralamadaki ilk sırayla benzer işlemler yaparak ilk sırayı elde edebilirsiniz.
Tabiki ilk sıradaki siteyi tamamı ile taklit etmeyeceğiz ancak ilk sıraya geçtiği süreç içerisinde nelere dikkat ettiğini , nelerden zarar gördüğünü ve nelerden kar ettiğini tespit edebilirsek başarıya ulaşmamız bizim için daha kolay olacaktır.

• Rakip Analizinin Avantajları Nelerdir?

Rakip analizi olayının birçok avantajı vardır.Erken dönemde bu avantajları fark etmeseniz bile zamanla rakip analizinin faydasını fazlası ile anlayabilirsiniz.Rakip analizi sayesinde rakibiniz ne kadar güçlü olursa olsun sizin için sorun olmaz.Çünkü siz zaten rakibin neler yaparak güçlendiğini biliyorsunuz , neler yapmadığınıda biliyorsunuz.Hem rakibin yöntemlerini hemde kendi test ederek faydalı olduğunu onayladığınız yöntemleri kullanırsanız eğer rakibinizi sıralama üzerinde ezip geçebilirsiniz.

Özet Olarak ; rakip analizi SEO’nun temelini oluşturur.Hatta rakip analizinin SEO‘nun bir parçası olduğunu bile söyleyebilirim.Genel olarak bakarsak SEO Uzmanlarıda rakip analizi yapmadan sektöre asla girmezler.Çünkü sektörden beklenen hedefi belirlemek onların işidir.Beklenen hedefin üstünü veremeyeceklerinide bilirler.Diyeceğim o ki sizlerde rakip analizi yaparak sektörünüz içerisinde büyük bir fırsat kazanabilirsiniz.

Kaynak: http://medyamaster.blogspot.com.tr/2015/09/rakip-analizi-nasl-yaplr.html