Client tabanlı oyunlar için konuşuyorum. Yapımcı şirketler oyunlarının yayın haklarını sadece yayıncı firmalara satarlar. Kurumsal bir şirket/firma olmak lazım en başında her firmaya da satmıyorlar o yayıncı firmanın özgeçmişini, tecrübesini, çalışma kadrosunun vs. incelenmesinin ardından sonuçlanıyor. Sonuçta ürün ülkeye göre yerelleştirilecek, düzenli olarak güncellemeler eklenip rutin bakımlar sağlanacak oyun yönetilecek vs. vs. Türkiyede her ne kadar yaygın olmasa da ciddi bir iş sektörü aslında. Yurt dışında "QA Tester" gibi daha nice iş kolları var oyun sektörüyle ilgili. Türkiyede ismini vermeyeceğim bi mmorpg oyunun lisans haklarının ücretini duyduğumda inamamıştım şuan aklımda değil ama çok yüksekti.
Ayrıca pek araştırma fırsatım olmadı ama oyunun yapımcısı kore-çine ait olabilir, avrupada yayınlayan yayıncı şirketin sitesi de olabilir ciddi bir araştırmak gerekiyor yani.
Oyunun popülaritesine göre değişir tabii ancak basit bir oyunun bile 30 bin doların da üstünde olacağını düşünüyorum.
Aklıma Archeage geldi, cryengine3 oyun motoru ile yapılmıştı sanırım ve o grafik motorunun lisansi bile 1 milyon doların üzerinde ki bunun daha kodlama geliştirilme aşaması tasarımlar zibilyon tane şeyi var. Yapımcı şirkette kar yapacak sonuçta. Yani pek öyle el ele verelim oyun alalım gibi durmuyor uzaktan benim bile düşünürken beynim yandı ve çok uçuk rakamlar belirdi gözümde..