AdBlock adı açıklanmayan bir şirket tarafından satın alındı. Dış kaynaklarda Google'ın satın aldığı konuşuluyor.
Öte yandan ben her ne kadar Google'ın satın almadığını düşünsem de Adblock kullanıcıları adına seviniyorum. Tarayıcı geçmişleri ve kişisel bilgileri kaç milyar dolara satıldı acaba? 40 milyon adblock kullanıcısı bilgileri reklamverenlerin bu tip kullanıcıları tanıması açısından çok değerli.
Üstelik adblock kişisel bilgileri sakladığını açıkça belirtmesine rağmen, iki reklam görmemek için beleşçilik yapan kullanıcılar bu durumu görmezden geldi.
Adblock kullanıcıları için gelişmenin özeti: yağmurdan kaçarken doluya tutulmak...
Çok mutluyum.
Edit: bu arada yayıncılar da sevinmesin. adamlar white list diye bir şey ortaya çıkarmışlar yalnızca para veren yayıncıların reklamları kullanıcılara gösterilebilecek. Yani büyük bir reklam şirketinin yayıncılarına bu da kesinti olarak dönecektir.