Arama motoru optimizasyonu kuralları arasında en büyük etkiye sahip şeyin ne olduğu hep tartışılır. Peki Google Seo çalışmalarında en önemli nokta nedir? Bu sorunun cevabını şimdi birlikte keşfedelim…
Sitenin Kod Altyapısı: Sitenizin tasarımının ve kaynak kodlarının seo uyumlu olması oldukça önemlidir. Zira Google sitenizi bu kaynak kodlarda olduğu şekliyle görür. Eğer Google’nin anlayamayacağı, standartların dışında kalan bir site altyapınız varsa işiniz çok zor demektir. Ayrıca standart dışı kaynak kodlar web tarayıcılarının sitenizi daha yavaş açmasına sebep olur. Bu da site açılış hızınızı düşürür ki bu da seo açısından eksi puandır. Ancak tüm bunlara rağmen sitenin kod altyapısı altın kural değildir. Zira herkes standartlara uygun kod altyapısını google seo uyumlu şekilde kolayca yapabilir veya yaptırabilir. Standartlar bellidir açıkça herkes tarafından bilinir. Oysa google sıralamalarını herkesin kolayca değiştiremeyeceği algoritmalarla hesaplar. Çünkü müdahale istemez.
Sitenizin İçeriği: Sitenizin içeriği Google için gerçekten çok önemlidir. Bir çok kişi Google’nin altın kuralının içerik kalitesi olduğunu söyler. Bir bakıma doğrudur. İçerik kaliteniz ne kadar yüksekse siz hiçbir ekstra çaba göstermeseniz de insanlar içeriğinizi beğenir, paylaşır ve konuşurlar. Özgün ve multimedyalarla (resim, video, müzik) desteklenen içerik size çok ciddi avantajlar kazandırır. Ayrıca sitenizin özgünlüğü kadar güncelliği de çok önemli bir hale geldi ve bu önem etkisini arttırarak devam ediyor. Bu bilgiler ışığında site içeriği Google’nin altın kuralı gibi görünsede gerçek böyle değildir. Düşünün, site içeriğinizin kalitesini belirleyen ne olabilir? Google sizin sitenizin içeriğinin kaliteli olduğunu tam olarak nasıl anlar? Anlamsız ama düzgün kelimelerle yazılmış, %100 özgün bir yazıya bir de multimedya içerik ekleyerek yayınlarsanız bunun ne derece kaliteli olduğunu google nasıl anlayacak? Neticede içerik çok önemlidir ancak altın kural değildir. Yinede içerik kalitesine “altın kaplama” kural gözüyle bakabiliriz.
Sitenizin Backlinkleri, Link inşası: Google ilk dönemlerinde sıralamalarını sadece backlink sayısına göre yapıyordu. En çok backlinki olan 1. sırada oluyordu, bu kadar basit! Ancak her geçen gün pazar paylarının büyümesi, büyük bir maddi çıkarın oluşması, rekabetin artması ve bunun gibi etkenler bu durumun değişmesini kaçınılmaz hale getirdi. Google her geçen gün algoritmasına yeni değişkenler ekledi, çıkardı. Backlink etkisi de günden güne azaldı ancak önemini asla yitirmedi. Google hala sitenizin backlinklerine çok büyük önem veriyor. Neticede ilk sayfada hatta ilk sıralarda çıkacak sitelerin kullanıcıya en iyi deneyimi sunmasını ve aradığı şeyi o sitelerde bulmasını istiyor. Zira işleri bu. Eğer aradığınızda alakasız veya alakalı ama kalitesiz siteler sonuçlarda ilk sıralarda çıksaydı Google’yi kullanmazdınız. Bing ve Yahoo Search’ı kullanmadığınız gibi. İşte Google, bu kaliteyi backlink sayınız ve bu backlinklerin kalitesiyle ölçmeye ve değerlendirmeye devam ediyor. Ne kadar çok kaliteli backlinkiniz varsa siteniz de o kadar kaliteli olarak görülüyor ve sıralamalarda o derece yükseliyor. Tabiki site içeriğiniz, kod altyapınız, tasarımınız, sitenizin yaşı vb. faktörler de devrede. Yine de diğer her şey tamam ama backlink kaliteniz yetersizse; az bir rekabet olan kelimelerde dahi ilk sıralarda olmanız pek mümkün görünmüyor! Netice olarak Google’nin Altın Kuralı sitenizin backlink kalitesidir. Backlink kalitesiyle ilgili daha detaylı yazıları önümüzdeki günlerde yazacağız.
Peki ya sizce Google’nin altın kuralı nedir?
Kaynak
http://seo.seoofisi.com/googlenin-altin-kurali.html
http://www.facebook.com/SEOOfisi