isousluer adlı üyeden alıntı

Yeri gelmişken Türkiye'de 1956 yılında kurulan, vidasından montajına kadar yerli olan fakat önüne koyulan engeller yüzünden devamı gelmeyen Gümüş Motor'u da araştırmanızı tavsiye ederim. Okumak isteyenler için Sedat Özgür'ün Necmettin Erbakan ve Gümüş Motor kitabını önerebilirim.

Ayrıca konuyla ilgili şöyle bir açıklama yapılmış;


Donör kasa?
Eğer araştırsaydınız donör kasaların replika üretimlerde kullanıldığını görürdünüz.Replika araçları anlatmaya gerek yok.Dışı Ferrari motoru Tofaş.Bi de motor farklı firmadan,şanzıman başka firmadan olunca ortaya toplama bilgisayar yapıp üstüne Arçelik yazısı yapıştırmış gibi oluyor.Bari tasarım Türk yapımı olsaydı. Wolkswagen'e CC modelini tasarlayan yanlış hatırlamıyorsam bir Türk mühendisti.Yapabilme becerimiz var ama biz kopya çekmeyi seviyoruz. Sonra çıkıp "Buyrun size %100 yerli araç yaptık Yerseniz." şeklinde sunum yapılıyor.Konuya biraz objektif bakarsak bunu görürüz.