Resmi olarak müşterinin "muhattabı" ürünün faturalandırmasını yapan şirkettir. Bunu özellikle telefon iadesinde problem çıkaran vodefone'dan biliyorum.

Şirket olarak sen başka bir firmanın/şirketin ürününü satıyorsan gerekli hizmeti vermeye mecbursun. "a" marka bir ürünü "b" şirketinden aldıktan sonra yaşayacağım problemin çözümünü tabiki yine "b" şirketinden talep edeceğim. Bundan daha normal bir durum yok.

Ama bahsettiğiniz müşterilerin ağızlarından çıkan kötü sözler ise haklısınız. Siz yardımcı olmaya çalışmanıza rağmen oluyorsa bunlar kötü. Ama benim başıma gelen vodafone olayı gibi biz iade almayız gidin paranızı markadan isteyin gibi bir tavırla karşılık veriyorsanız haliyle bu tür tepkiler almanız normal.

Aracı firmaların görevi sorunlu ürünü teslim alıp (teslim aldığına dair belge vererek), gerekli işlemleri üretici firma ile gerçekleştirip müşterinin memnuniyetini sağlamaktır. "Müşteri memnuniyeti" denilen şey budur. Hiç bir aracı firma sadece "satış" işi yapamaz yasal olarak.