Bir yazımda ayrıntılı şekilde anlatmıştım ama tekrar anlatayım. Benim bir zamanlar çalıştığım sistemdir çok da faydalıdır.
Niche demek hedefi tam vurmak demektir. Bir örnek: Yukarıda ki arkadaşın dediği mesela iphone kelimesi rekabetin tillah olduğu bir kelime ama iphone kılıfı kelimesi niche sayılamaz çünkü yine rekabeti ve aranması çok fazladır.
Ancak belki şu olabilir. Siyah silikon ucuz i phone kılıfı bu kelime long tail denen uzun kuyruk kelime (baya uzun :D) ama niche değeri var mı derseniz bakılması lazım tbm oranına.
Aylık aranma hacmi 5000 den düşük 1900 den fazla olan tbm si en az 5tl den yukarı olan(Türkçe aramayın bulamazsınız çok zor) ve rekabeti düşük olan bir kelime aslında tam olarak niche denebilir. Önemli olan bu kelimeyi bulmak değil bu tarz milyonlarca niche kelime bulunur ancak bu kelimeler zaten az bir aranmaya sahip olduğu için ziyaretçinin sizin sitenize gelmesini gerektiren sebepler sunmalısınız. Bu noktada micro niche dediğimiz kavram ortaya çıkıyor yani ziyaretçi bu kelimeden mi sitenize gelecek gelecekse sitenizde aradığını bulacak mı bu kelimenin daha uzun kuyruk kelimeleri sitenizde barınıyor mu domain adı bu kelimeyi içeriyor mu bu kelimeyle ilgili yeterici özgün ve kaliteli içeriğiniz var mı.... gibi bir çok soruyu en iyi şekilde cevaplamalısınız. Neden ?
Zaten seçtiğiniz kelime aylık 5k dan daha az aranan bir kelime ve arayan kişi sizin sitenize gelme olasılığı bu soruları iyi bir şekilde cevaplamazsanız çok düşük. Ama bu soruları iyi bir şekilde cevaplarsanız ve mesela bu 5k aramanın yarısı dahi her ay sitenize gelse verilen tbm oranından ötürü bu rakam size yetecektir. Hele bir de zamanınız varsa bu şekilde 5-10 site yarsanız benim yaptığım gibi 30k borcu 2-3 ayda ödersiniz hatta daha da fazlasını.
Güzel bir yoldasın bence devam et :)