2016 Seo


2016 Seo, Seo her geçen gün yeni algoritmalara göre yön değiştirmekte ve kullanıcılara en kaliteli içeriği ulaştırmak için güçlenmektedir. 2013 yılındaki son penguen ve panda güncellemelerinden sonra arama motorlarındaki internet siteleri kendilerine çeki düzen vererek belirli bir kaliteye ulaştılar. Dikkat edilirse 2013 ten sonraki algoritmalarda arama sorgularındaki sonuçlar küçük değişimlerle sonuçlandı. Ama önceki algoritmalarda en kaliteli siteler bile sıralamada büyük değişimler yaşadı.

2016 yılında çıkacak olan algoritmalar da küçük çaplı, web siteler için basit düzenlemeleri içerecğini tahmin etmekteyim. Çünkü web siteleri bu güne kadar büyük bir sıralama kaybı yaşamadılarsa zaten şimdiye kadar çıkan algoritmaları başarıyla geçmişler demektir.

Peki 2016 yılında SEO açısından neler yapmalıyız? Burada Google'ın şimdiye kadar çıkardığı tüm algoritmaları yazmayacağım. Zaten web ortamında aynı içerik onlarca sitede mevcut. Burada 2016 SEO ile ilgili uygulayacağınız belli başlı kuralları yayınlayacağım. Yani işin püf noktasını, başka bir tabirle tam 12'den vuracağınız kriterler:

1-Özgün içerikten kesinlikle vazgeçmeyin. İçerik bizim altın yumurtlayan tavuğumuz. Seo için olmazsa olmaz özgün, benzersiz, kaliteli vs. içerik.
2-Sayfa içindeki başlıklar: H1, H2 ve H3 etiketleri, başlıkların anahtar kelime ile uyumu.
3-İçerikte kullanacağınız resimler: resimlerin yine benzersiz ve sıcak olması (resimde itici öznelerden kaçınılmalı). Varsa video eklenmel.
4-Minimum 350 kelimeli bir içerik hatta bunu arttırmak hanenize + puan yazılmasına neden olacaktır.
5-İçeriğinizin akıcı olması. Okuyan kişiyi sıkmadan içerikte anlatılanı birebir okuyucuya aktarmak. Buraya kadar içerik olarak uymanız gereken kuralları aktardım.
6-Url yapnız: sitenizde uyguladığınız url yapısı SEO uyumlu olmalı. Anlaşılması güç url'ler artık geçmişte kaldı.
7-Anahtar kelime seçimi: Anahtar kelimeleriniz için adwords keyword planner elinizin altında olmalı. He riçerik için bu aracı mutlaka kullanmalısınız.
8-Sitenizin geçmişi: yeni bir site için 6 aydan önce kesinlikle tanıtım, backlink vs. almamalısınız. Google sitenizi öncelikle sindirmelidir. Bu da 6 ayı bulabilmektedir. Bu zaman zarfında sürekli ve düzenli aralıklarla içerk girmelisiniz.
9-Description: Yani sayfa açıklaması. Burası en önemli püf noktalarından bir tanesi. Çünkü bu kısım google ve diğer arama motorlarında arama sonuçları içinde çıkacağı için öyle bir açıklama yazmalısınız ki, okuyucuyu mıknatıs gibi çekmeli ve sitenizin linkine tıklamalıdır. Sıradan, bayağı ve klişe açıklamalar rağbet görmemektedir.
10-Eğer siteniz 6 ayı doldurdu ise küçük küçük tanıtım yazıları, backlinkler alabilirsiniz. Bu paketleri düzenli olarak ve abartmadan almanız doğallığı da beraberinde getirecektir.
11-Responsive tema: Yani mobil uyumlu tema kullanımı. Mobilden internete girme oranı masa üstünden girme oranını geçmiş vaziyette. Sitelerimizin kullanıcıların yararına olmasını istediğimiz için bu uyumluluk bize + puan kazandıracaktır.
12-Ve son olarak ve genel anlamda 2016 seosunu şöyle tanımlayabilirim: Google ve diğer arama motorları herhangi bir anahtar kelimede herhangi bir siteyi ilk sıraya çıkarmaz. Hernagi bir anahtar kelimede belirli kriterleri geçen, kullanıcıya veya okuyucuya tam olarak cevap verebilecek siteleri ilk sıralarda çıkarır. Google her ne kadar bize arama önerileri sunsa da o bir program. Bu programın da sizden tek bir isteği var: kullanıcıya aradığını verin. Kullanıcı ne arıyor? Belirlediğiniz anahtar kelime ile ne verebilirsiniz. Rakiplerinizden artı olarak neler sunabilirsiniz? Bir konu anlatıyorsanız akılda kalıcı olması için neler ekleyebiliyorsunuz? Bu sorulara vereceğiniz cevaplar arama motorlarının istediği cevaplardır.
Gördüğünüz gibi 12 maddede 2016 SEO'yu açıklamaya çalıştık. Elbette bu seo kriterlerini arttırabiliriz. ama burada püf noktalarını paylaştığım için 12'de bırakıyorum. Arama motorlarının onlarca algoritması veya internetteki SEO konularına gömülmenize hiç gerek yok. 2016'da web siteleri için uygulayacağınız Seo'da bu ana başlıkları uygulasanız inanın belli bir süreden sonra net bir sonuç elde edeceksiniz. Son bir kaç yıldır akıllı telefonların artması ile internet kullanım oranı da paralel olarak artmaktadır ve artmaya devam edecektir. Eğer ki aramalarda ilk sayfada çıkmıyorsanız özellikle 2016 yılı için yukarıdaki saymış olduğumuz kriterleri mutlaka uygulayarak yükselmenizi keyifle izleyebilirsiniz.
Kaynak: http://www.haswebtasarim.com/seo-2016