Nice kişiler veya platformlar var ki vizyon olmadığından heba olup gitmektedir.
Yok şu konular ilgi görüyor bu konular görmüyor vs. demeyeceğim.
Her içeriğin mutlaka alıcısı vardır. Burada içeriğinde önünde bir şey var ki o da VİZYON dur.
İnsanlar önemli olduklarını düşündükleri kişileri veya platformları takip ederler. Bu önem ancak vizyon ile birlikte gelir. İçerik ile birlikte VİZYON çalışmaları yapmalı ve bu vizyonu pazarlamaya yönelik girişimlerde bulunmalısınız.
Günümüzde VİZYON a ulaşmanın en kolay yollarından biri kurumsal bir firmada herhangi bir görevde bulunmak ve kendinizi sektöre iyi bir vitrinle tanıtmaktır. Bugün takip edilen birçok kişi, öncesinde bulundukları firmaların vizyonlarını kendi üstlerine geçirmeyi başarabilmiş kişilerdir. Bu ayrı bir meziyettir.
Küçük bir örnek verecek olursak bugün hepsiburada.com'da çalışan biri olsaydınız binlerce takipçiniz olurdu ve attığınız her adım ilgiyle izlenirdi.
Diğer bir yol ise kurumsal olmasa da ciddi bir firma oluşumuna giderek ortaya uzman olduğunuz konularda çeşitli icraatlar koymaktır. Bu adım kolay olsa da imkanlarla orantılıdır.
Bunların hiçbirini yapamıyorsanız, linkedIN gibi devlerin bulundukları önemli network lerde çalışmalarınızı ve makalelerinizi güzel görseller ile paylaşabilir, binbir emekle hazırladığınız sitenizin önemli kişilerin veya kurumların dikkatini çekmesini sağlayabilirsiniz.
Bir zaman sonra gerçekten söylediğiniz gibi ise hakkettiği ilgiyi görecektir. Çalışmalarınızın gördüğü ilginin gücünü şahsınıza veya ileride şayet niyetiniz varsa kurmak istediğiniz ekibinize yöneltmek sizin tercihinizde.
Kısa bir süre önce karşılaştığım küçük bir olaydan bahsederek noktayı koyalım.
Geçen gün linkedin de dolaşırken sizin gibi blog sahibi birinin paylaştığı bir içeriğin altında bilmem ne firmasının genel müdürünün;
"Falanca bey çalışmalarınızı çok beğeniyor ve ilgiyle takip ediyorum. Bundan sonra firma çalışanlarının da bloğunuzu takip etmeleri için insan kaynaklarına gerekli talimatı vereceğim. Başarılarınızın devamını dilerim"
dediğine bizzat şahit oldum.
Başarılar dilerim.
Yok şu konular ilgi görüyor bu konular görmüyor vs. demeyeceğim.
Her içeriğin mutlaka alıcısı vardır. Burada içeriğinde önünde bir şey var ki o da VİZYON dur.
İnsanlar önemli olduklarını düşündükleri kişileri veya platformları takip ederler. Bu önem ancak vizyon ile birlikte gelir. İçerik ile birlikte VİZYON çalışmaları yapmalı ve bu vizyonu pazarlamaya yönelik girişimlerde bulunmalısınız.
Günümüzde VİZYON a ulaşmanın en kolay yollarından biri kurumsal bir firmada herhangi bir görevde bulunmak ve kendinizi sektöre iyi bir vitrinle tanıtmaktır. Bugün takip edilen birçok kişi, öncesinde bulundukları firmaların vizyonlarını kendi üstlerine geçirmeyi başarabilmiş kişilerdir. Bu ayrı bir meziyettir.
Küçük bir örnek verecek olursak bugün hepsiburada.com'da çalışan biri olsaydınız binlerce takipçiniz olurdu ve attığınız her adım ilgiyle izlenirdi.
Diğer bir yol ise kurumsal olmasa da ciddi bir firma oluşumuna giderek ortaya uzman olduğunuz konularda çeşitli icraatlar koymaktır. Bu adım kolay olsa da imkanlarla orantılıdır.
Bunların hiçbirini yapamıyorsanız, linkedIN gibi devlerin bulundukları önemli network lerde çalışmalarınızı ve makalelerinizi güzel görseller ile paylaşabilir, binbir emekle hazırladığınız sitenizin önemli kişilerin veya kurumların dikkatini çekmesini sağlayabilirsiniz.
Bir zaman sonra gerçekten söylediğiniz gibi ise hakkettiği ilgiyi görecektir. Çalışmalarınızın gördüğü ilginin gücünü şahsınıza veya ileride şayet niyetiniz varsa kurmak istediğiniz ekibinize yöneltmek sizin tercihinizde.
Kısa bir süre önce karşılaştığım küçük bir olaydan bahsederek noktayı koyalım.
Geçen gün linkedin de dolaşırken sizin gibi blog sahibi birinin paylaştığı bir içeriğin altında bilmem ne firmasının genel müdürünün;
"Falanca bey çalışmalarınızı çok beğeniyor ve ilgiyle takip ediyorum. Bundan sonra firma çalışanlarının da bloğunuzu takip etmeleri için insan kaynaklarına gerekli talimatı vereceğim. Başarılarınızın devamını dilerim"
dediğine bizzat şahit oldum.
Başarılar dilerim.
Mesajınızı defalarca okudum hocam. Önemli bir noktaya değinmişsiniz.
LinkedIn'den önceki önerileriniz şuan benim için pek uygun değil. Ama dediğinizi çok iyi anladım.
LinkedIn hesabı açıp paylaşımları orada da yapmaya karar verdim. Daha nitelikli bir kitleye ve daha çok kişiye ulaşmaya, daha profesyonel olmaya ihtiyacımız var sanırım.