Merhaba,
Organizasyon şirketi kurmak
- 2007 yılından beri Organizasyon ve Tanıtım alanında faaliyet göstermekteyim, Düğün Nişan Kına Sünnet Açılış vb Organizasyon alanlarında olan artış nedeniyle, organizasyon işine girmek isteyenler için yılların vermiş olduğu tecrübem ile ilgili biraz açıklama yapmak istiyorum.
Organizasyon nedir?
- Yapılması planlanan bir etkinliğin tamamını üstlenmek ve bunu organize etmeye organizasyon denir, fakat organizasyon hiç bir süretle eksik ve hata kaldırmamaktadır.
Yapılması planlanan bir düğün organizasyonu olduğunu düşünsenize, tam gelin ve damat çıkışında müzik çalması gerekiyor, konfeti patlaması gerekiyor, gelin yolu açılması gerekiyor ama olmuyor, o gelin ve damat bir kez o yolu yürüyecek ve bir daha belki hiç bir zaman o tadı yaşayamayacak.
Organizasyon titizlik, azim, beceri, sabır ve risk demektir.
Tam organizasyon esnasında elektrik kesintisine uğrarsın ne yapmak gerekir?
- Profesyonel bir organizasyon firması ilk önce alan içerisinde akımların kontrollerini sağlar ve bu akıma göre enerji desteğini sağlar, hiç bir zaman kendisini riske atmamaya özen gösterir.
Organizasyon şirketi kurmak isteyenler.
- öncelikle büyük bir risk içerisine girdiğinizi unutmayın, Organizasyon işi aynı bir bakkal gibi bir duruma düştü, kendi düğününü, kınasını planlayan kişiler Organizasyon firması kurma çabasına girdi ve bu yüzden ortada bulunan pastanın çoğu amatör kişilere gidiyor ve insanların organizasyon alanına olan tepkisi azalıyor. Bir çok müşterimizden sürekli duyduğumuz şey , ya bir aksaklık olursa bunu nasıl gidereceksiniz? insanlarda artık öyle bir korku oluşmuş ki, daha önce çalışmış olduğu bir firma veya komşusu eşi dostu artık her kimse onun çalışmış olduğu firma bir şeylerde yanlış bir şey yaptıysa eğer genel anlamda bütün firmaların bunu yapacağı anlamına getiriyorlar.
- Organizasyon şirketi kurmak için aslında gereken çok fazla bir şey yok, sadece biraz becerikli olmak, azimli olmak ve oluşabilecek problemlere karşı sabırlı olmak gerekiyor. Çözüm üretmekten yana olan bir yapıya sahip iseniz kolaylıkla bu işi yapabilirsiniz, piyasa yapmak için fiyatların aşağıya düşmesi gibi bir politika uygulamak kesinlikle yanlış bir izlenimdir. Yeni giren firmalar örnek; Açılış Organizasyonu 250 TL diyor fakat kazanç oranıyla hesaplama yaparsak 20-30 TL gibi bir rakama tekabül ediyor, benim firmam Sarmaşık Ajans ve Sarmaşık Organizasyon kâr oranlarıyla ilgili yeni bir yapılanma içerisine girdi normal piyasaya göre fiyatlar %15 oran ile yüksek olmasıyla birlikte, hizmet kalitesini de %30 %35 oran ile arttırdı.
Ben aylık 3-4 tane Açılış Organizasyonu yapıyorsam eğer diğer (yeni girişimcinin uyguladığı politika ile ) Aylık olarak 25/30 tane Açılış yapması gerekiyor yine aynı şekilde diğer alanlarda da aynı şekilde, Şişme Oyun Parkı, Baskılı Balon, Düğün Organizasyonu.
Prestij nasıl oluşuyor ?
- Firmanın prestijini oluşturmak veya bunu marka bilinirliği haline getirmek için uygun politika ve sunumlar geliştirmek gerekiyor, en baş etken olarak web siteniz, internet reklamları ve Demo Showroomlar geliyor, Müşterinin talepleri doğrultusunda oluşturacağınız (günlük) demo masalar, demo hizmetler ile kalitenizi ve prestijinizi gösterebilirsiniz, her sektörde olduğu gibi yine bizim sektör içerisinde de Kulaktan kulağa yayılma gibi bir durum söz konusu, her yıl sabit olarak organizasyonunu sağladığım firmalar ve bireysel müşterilerimiz mevcut.
Bunların çoğu da firmanın kalitesi ve çalışan ekibin performansı ile ilgili olarak dönüş sağlanıyor...
Organizasyon firması kurmak için maliyet
Organizasyon sektörüne giriş sağlamak isteyenlerin ortalama maliyet konusunda yapması gereken öncelikle hangi alan içerisinde hizmet sağlamayı planladığıdır.
Sadece organizasyon hizmeti sağlamayı planlıyorsanız eğer maliyet olarak ortalama 5.000 TL hizmet giriş anlamında sizin işinizi görür, kâr oranınız %10 gibi bir rakam olur.
Ekipman Kiralama alanında faliyet göstermek istiyorsanız eğer ortalama 100.00 TL'nizin olması gerekiyor, çünkü en büyük alan bizim sektörde ekipman kiralama alanın hiç bir zaman sonu gelmiyor, çünkü alan da şöyle bir problem var;
- Masa 50 tane var ekipman parkurunda fakat müşteri 100 tane istiyor, bu ekipmanı sağlamak için yine bir maliyet söz konusu fakat yılda 1 veya 2 kez bu hizmeti sağlayabiliyorsun ve onun için depon olması gerekiyor bu yine bir maliyet vb.
Firmamız destek sağlıyor.
Sarmaşık Ajans, Sarmaşık Organizasyon, Sarmaşık Sahne, Sarmaşık Ekipman Kiralama ve Baskılı Baloncu olarak yeni kurulacak ve piyasada yeni hizmet sağlayacak olan ekiplere destek oluyoruz, firmamızda alt bölüm olarak 4 bölüm bulunmaktadır. Hangi bölüm üzerinden firma kurmayı planlıyorsanız eğer onunla ilgili size hem ürün tedariği sağlıyoruz...
Yeni girişimcilerin her zaman yanında oluyoruz ve İstanbul içerisinde hizmet sağlayan firmamızın diğer İl'lerde de yayılması açısından İş Ortaklığı / Franchise olarak hizmet sağlamayı planlıyoruz , konu ile ilgili bilgi almak istiyorsanız eğer web sitemizi ziyaret edebilir veya yigitcankus@sarmasikajans.com 'dan mail olarak bana ulaşabilirsiniz...
umarım sektör içerisine girmek isteyen arkadaşların işine yarar, aklınıza takılan bir şey varsa eğer konu altında sorabilirsiniz elimden geldiğince yardımcı olabilirim...