Kardeş forumlara pek yazmam. Bu forumda yavaş yavaş yazmaya başladım. Ben bir kaç tecrübemi paylaşayım. Bir kere Türkiye'de reklam kültürü yok. İnsanlar Google'nin gücüne inanmıyor. Sadece çok güçlü firmaların reklamı varsa insanlar tıklıyor. Örneğin bir Amerika'da öyle değil. Tıklanma oranı yüzde 10'lara kadar çıkabiliyor. Hem de üç kağıt yapmadan. Türkiye'de onca reklam yerleşimi denememe rağmen yüzde TO'da 0,7'yi geçemedim.
Tabi ki üç kağıt yapılırsa bu oran yüzde 10 ile 20 arasında da değişir ama bir gün ekmeğinizden olursunuz. Böyle bir şeyin devamlı olması çok hoş bir şey.
Tbm konusuna gelirsek. Reklamlar en yüksek değere gece ulaşıyor. Çünkü bir önceki gün biten günlük bütçe bir sonraki gün yeniden başlıyor bu da haliyle tekliflerin rekabet gücünü ve tbmsini arttırıyor. Gün ilerledikçe reklam verenlerin bütçesi bitiyor tbmde düşüyor.
Esas konuya gelmek istiyorum. Esnek reklamı hiç tavsiye etmiyorum. Hiç bir zaman ne getireceği belli olmuyor. Ben sitem de tek bir tane 300x250 metin/görsel reklam kullanıyorum. 3 Bağlantı birimi. Belki bilmeyenler vardır açıklayayım. Çok reklam koymak her zaman iyi değildir. Tıklanma sayınızı ve ihtimalinizi artırabilir fakat aynı zamanda tbm'yi ve to'yu düşürebilir. Ben 3 görüntü reklamı kullandığım zamanlarda çok para kazanamadım...
Şu an sitelerimde en yüksek geliri bağlantı birimlerinden elde ediyorum. Çünkü bağlantı birimleri iki aşamalıdır ve adsense açısından en az riskli gruba girer ve to, tbm değerleri en yüksek limitlere çıkabilir.
Sebebi ise şudur: bir kullanıcı yanlışlıkla tıklasa bile ikinci aşamada tekrar tıklaması gerekeceği için bu reklamlarda en yüksek fiyatı veren reklam verenin reklamı görünüyor. Reklam birimleri geceleri 0,7 krşlara ulaşıyor gün bitiminde 0,4 krş civarı oluyor..
Neyse özetle iyi optimize edilmiş bağlantı birimi kullabilirsiniz. Rengini sitenizle uyumlu hale de getirebilirsiniz.
Benden bu kadar. Bol kazançlar