Siteni açarsın. Robot siteni indeklemeye başlarken kategorize eder. Eğer siten belli bir kategorideyse, kullanıcı çerezleriyle beraber daha çok kategorine uygun reklam yerleşimi olur. Ziyaretçinin aradığı sözcük, senin ana anahtar kelimelerindeyse ve reklam veren kişi ya da kurum da iyi bir teklif yapmışsa İçerik reklamlarının %68'ini, arama reklamlarının %51'ini sana verir.

İyi gelir için iyi optimizasyon lazım. Aslında olay tamamen matematik. Anahtar kelime seçimlerin, anahtar kelimeye nerede geçirdiğin, ne kadar geçirdiğin, etiketlerin gövdeye bitişik mi yoksa ayrı mı oluşu, ana kelime yanında hangi yan kelimelerle ilgili çalışma yaptığın... Bunlar senin aramadaki sıralamanı, o sıralama da anahtar kelimedeki otoriteni belirler. Sen de pastadan ona göre pay alırsın.

Yani bahsettiğin herşey aslında bütün olarak etkiler. Alaka düzeyine ve daha birçok değikene göre tıklamadan elde edilen gelir de değişir.

O yüzden ne sitesi açayım derken, herşeyin sitesini açmamak lazım. Bir kategori belirleyip onunla ilgili içerik girmeyi sürdürürsen, daha fazla alakalı reklam, daha fazla gelir elde edersin.