SEO hizmeti yaparken, odaklanmanız gereken en önemli özelliklerden birisi link inşasıdır. Ancak link inşası yaparken hangi tür linkleri kullanmak gerektiği önemli bir sorudur. Bu nedenle bir linki SEO açısından kötü yapabilecek 7 özellik yazısı önemlidir. Bu yazıdan önce seo rehberindeki linkler ve link inşası bölümlerindeki yazıları okumanızı öneririz.


Ancak link inşası aynı zamanda SEO’nun en riskli uygulamasıdır. Çünkü yanlış uygulanan bir link inşası yardımdan çok, zarar verici olacaktır. Yanlış link inşası nedeniyle çok büyük ceza yiyen siteler mevcuttur. Nitekim bir Google çalışanı olan John Mueller’de Hangout sohbetlerinde link inşasına odaklanmadan kaçınılması gerektiğini belirtmiştir.



Mueller aslında link inşasına odaklanmanın belirttiğimiz gibi faydadan çok zarar getirebileceğini belirtmiştir. Ancak buna rağmen sitenin sahip olduğu linkleri, algoritmalarda kullandıklarını da söylemişlerdir. Google açısından her sitenin doğal sıralama faktörlerine uyması gerekir. Bu sebeple Google kanadından farklı bir açıklama beklemiyorduk. Ancak bildiğimiz üzere her şeyi doğal göstererek yaparsanız aslında organik veya doğal SEO yaparsanız; hiç bir sorun olmaz. Bu yazımızda da bu doğallığı bozacak özelliklerdeki linklerden bahsedeceğiz.

1 – Düşük Otoriteye Sahip veya Tartışmalı Alan Adı

Sitenizin alan adı otoritesi arttıkça, sitenizin sıralaması da artacaktır. Yüksek alan adı otoritesine sahip sitelerden aldığınız linkler de düşüklerine göre biraz daha fazla otorite artışına neden olacaktır. Eğer sitenizin linki düşük itibarlı bir sitede görünürse, bu da arama sonuçlarındaki sıralamalarınızı olumsuz etkileyecektir.

Genel olarak spam ve bloklu olan web siteleri hakkında dikkatli olduğunuz sürece, bu konu hakkında fazla endişelenmeniz gerekmeyecektir. Google yüksek oranda kesinlik içerek modellere bakar, yani bir kaç kötü link sitenize büyük zarar vermez ama bir ay boyunca yüzlerce veya binlerce link size zarar verebilir.

Yani genel olarak itibarlı yani ölçebileceğiniz şekilde yüksek alan adı otoritesine sahip sitelerden link alınız.

2 – Link İçeriği ile Alakasız Bir Kaynağa Bağlantı Veriyor

Kaynaklar yeni arama motoru algoritmalarında önemli yer tutar. Sitenize link veren içeriğin, siteniz ile az bir alakasının olması yeterlidir.

Eğer bir oto yedek parça imalatçısı iseniz, sitenize yöresel yemek ile alakalı bir içerikten link gelmesi bir miktar soru işareti gösterecektir. Bu nedenle doğal görünecek ve siteniz ile az çok alakalı olabilecek içeriklerden link almaya ekstra özen gösterin.

3 – Bir Alan Adından Çok Sayıda Link Alan

Linkin sayısı her zaman önemlidir ancak bir yerden sonra faydalı olmaz. Çeşitlilik de önemlidir. Eğer Google bir web sitesinin sitenize çok fazla link verdiğini görürse, bu siteniz hakkında şüphe uyandırır.

Google bunun yerine farklı sitelerden sitenize link akışı olmasını ister. Bir siteden aldığınız ilk linkten sonrakilerin SEO hizmetleri katacağı değer daha düşük olacaktır. Bu nedenle link çalışmalarında yapacağınız en iyi şeylerden birisi, site çeşitliliğini sağlamaktır.

4 – Fazla Miktarda Link Değişimi Yolunu Uygulayan

Eğer aynı alanda sitesi olan bir kişi tanıyorsanız, karşılıklı olarak link vermek akıllıca gelebilir.

Maalesef bu işlem faydadan çok zarar ile sonlanıyor. Google bu link değişimi konusunda bilgi sahibi ve aşırı sayıda iki kaynak arasında link değişimini fark ederse, bu işlemi yapan alan adlarının otoritesi olumsuz etkilenecektir.

link değişimi

5 – Şüphe Uyandırıcı Şekilde Link Metni İçeren

SEO dünyasının geçmişinde anahtar kelime odaklı strateji izlenen günler vardı. Sıralanmak istediğiniz hedef anahtar kelimeler ile ilgili link metni içeren linkleri sitenize yönlendirmek yapabileceğiniz en iyi link inşası yöntemi idi ancak şu an bu sistem işlemiyor.

Gerçekteyse bu tür işlemi aşırı derecede yapmak düzeltmenin çok zor bazen imkansız olduğu manuel ceza almanıza neden olacak en hızlı yöntemdir. Google’ın RankBrain algortima güncellemesi ile artık Google link metinleri ile fikir yürütebiliyor, bu bir tür yapay zeka uygulamasıdır. Bu nedenle linklerinizi olması gereken olağan link metinleri ile almanız faydanıza olacaktır.

6 – Anlamlı İçerik İçermeyen

Herhangi bir blog yorumu veya forumda olması fark etmez, herhangi anlamlı bir içerik içermeyen linkler kötüdür. Linkleriniz anlamlı semantik link metni içermelidir. Ayrıca bu linkler alakalı ve anlamlı bir gönderide yer almalıdır.

7 – Bir Şema Ürünü Olan

Link şemaları veya link piramitlerinde yer alan linkler eskisi kadar popüler değil ama hala kullanılıyor. Link çarkı veya pramidi kullanmak günümüzde Google’ın gözündeki ihlallerden birisidir. Eğer bu tür bir şemanın içinde yer alıyorsanız, ortalamanın üzerinde bir etkiye sahip Google cezası alabilirsiniz.

Son Düşünceler

Mevcut link profilinizi tarayıp, linklerinizden herhangi birisinin bu 7 kategoride yer almadığından emin olmalısınız. Ahrefs ve Majestic SEO araçları ile tüm linklerinizi görebilirsiniz. Diğer araçlar bu ikisine göre tüm webin daha az yüzdesini tarayabiliyor.

Eğer kuşkulu bir linke sahip olduğunuzu fark ettiyseniz, bunu silmek için uğraşın. Bu konuda oldukça şüpheci olmanız gerekir. Kalitesiz backlinklerinizden kurtulmak için Siteniz Herhangi Bir Google Cezasından Nasıl Kurtarılır? adlı yazımızdan yararlanabilirsiniz. Bu yazı hazırlanırken Jayson DeMers’in “The 7 Characteristics That Can Make A Link “Bad” For SEO” adlı içeriğinden yararlanılmıştır.

kaynak:seoturuncu.com