Bence de bir domain için 25.000 liraya gerek yok. Ben şahsen bir domaine 100 liradan tek kuruş fazla ödemem ama bir sosyal ağ projesinde marka olmak istiyorsanız domain için hatrı sayılır bir parayı gözden çıkarmalısınız. Bu tür projelerde isim her şeyden önemlidir. Çünkü isminizle büyürsünüz. Akılda kalıcı bir isim olmazsa olmaz.

Bunu bir örnekle açıklamam gerekirse, Amerika'da yaşayan girişimci bir Türk kadın, Başak Taşpınar, Türkiye'ye geri dönüyor. İnternette hizmet sektörüne yönelik bir eksikliği farkediyor. Günümüzde insanlar artık çok üşengeç. Her işlerini başkaları yapsın istiyorlar ve bunun için de zaman kaybetmek istemiyorlar. Örneğin taşınacak. Dışarı çıkıp nakliyeci aramak istemiyor ya da bütün nakliye şirketlerini tek tek arayıp konuşmak, fiyat almak, pazarlık yapmak istemiyor. İstiyor ki eskilerin dediği gibi armut piş, ağzıma düş... Yani oturduğun yerden hiçbir emek harcamadan insanların her şeyi senin önüne sunmasını bekle. Bu eksikliği kapatacak bir site açmaya karar veriyor.

Başak hanım burada Armut'un hayati bir sembol olduğunu düşünüyor. Kısa, akılda kalıcı, jenerik ve her şeyden önemlisi bir slogan... ve yaklaşık 100.000 lira ödeyip Armut.com ismini satın alıyor. Elektrikçi mi arıyorsun. Armut'a elektrikçi arıyorum diyorsun, şartlarını sunuyorsun. Onlarca elektrikçi teklif yapıyor. İçlerinden birini seçiyorsun. Armut pişiyor, ağzına düşüyor.

Şuan ülkenin en prestijli sitelerden biri. Yurtdışından 2 milyon euroluk yatırım aldılar. 2014 yılında 900.000.000 liralık hizmet talebine ulaştılar. Geçen sene bu rakam 1 milyar lirayı geçti. Sitede dönen para inanılmaz.

Burada Armut sembolü çok önemli bir rol oynadı. Slogan oldu. Bunu zaten kendileri de kabul ediyorlar.

Bende bu noktada size eğer marka olmak istiyorsanız böyle isimlere mecbur olduğunuzu hatırlatmak istiyorum. Sormuşsunuz, basbaya.com'dan marka olur mu diye. Bence olmaz. Aslında şu yukarda yazdıklarımı biraz anladıysanız neden marka olmayacağını da çoktan anlamışsınızdır.