Bayadır pek forumlara giremediğimden ancak şimdi mesajınızı okuyunca diğer maesajları henüz okumadan kendi düşüncelerimi paylaşmak istedim.

Seoda iki ana yol vardır. TEM veya E-5 Karayolu... Bunlardan biri legal diğeri lagal olmayan yolları içerirler.

Özellikle, pno, kamera shbt, scrt vs gibi kelimelerin kendileri iş olarak hayatın spamıdır zaten. Kendi doğalarında bu var. Spama abanmaları bile arama motorları gözünde spam olmaz. Yahu adamın yaptığı işin kendi spam. Anahtar kelimelerden normal siteler link alınca cezaya girebiliyor o derece...

Şimdi durumun ilk adımı bu. Fakat zaten spamla hızlıca yükselmenin çeşitli yolları var. Ama aynı hızlada geri düşüyorlar. Seoda asıl konu bir yerlere çıkabilmek değil orada kalabilmektir. Yani sürdürülebilir kalite önemlidir.

Rakiplere göre analiz burada devreye giriyor. Benim sektörde de var aynı durum. Adam birinci sırada siteye bakın anahtar kelimeden başka kelime yok ama adam birinci. Ben normal anahtar kelime girince sıralamam düşüyor (denendi)..!

E bu ne demek? Çok açık değil mi? Sizin ilk sayfada ki rakiplerinizin durumu poziyonu önemli. Onlara göre seo yapmalısınız. Bu örnek verdiğiniz site hangi yöntemle oraya ulaşmıştır bilemeyebilirsiniz ama spam olduğu görülebilir. Olmayadabilir.

Seo da rakip analizi işte bu nedenle önemlidir. Tamam yeni algoritmalara doğrultusunda hazırlık yapın ama çok altında da kalmamak lazım. Birde o sektörlerde kalıcılık yok sürekli siteler sıralar değişiyor. Kısa süreli gerilla seosu yapılan sektörler...

Kalıcı yükselişler genelde ağır olur ama tam olur ki ben bunu tavsiye ediyorum. Siz doğruyu yapın sürekli güncellenen algoritmalarla er yada geç doğru yere gelirsiniz. Ama sektör spam bir sektörse doğru olmayan işlerle doğru yola gelmek diye kural bulunmuyor malesef.

Bu nasıl bir seodur böyle ! Bunu açıklayacak biri var mı Spamla nasıl böyle olabiliyor

Anladığım farklı ip, wikipedia gibi kendi içinde link döngüsü,
Dropdomain en az pagerank 4 kafayı yicem kimse bu adam elini öpücem, nasıl yaptığıyla değil kim olduguyla ilgileniyorum.