merhaba. yazılanları okudum . 15 yıldır bu işin eğitimini vermekteyim. Eğitim ve öğretimin bir bütün olduğunu hatırlatarak başlamak istiyorum. Meslek liselerinde bazı ritüeller vardır. Atelyede önlük giymek, atelye temizliği, zaman çizelgelerine ve iş yönergelerine uyma. Temrinleri kurallarına göre hazırlama gibi. Modül dediğimiz ders kaynak kitaplarında da yapılacak işler adım adım anlatılmaktadır. Bunların bir mantığı vardır. Eğitimi alan kişiye öncelikli olarak iş disiplinini oturtmaktır. İş disiplinini iyi alan bir öğrenci, mezun olduktan sonra karşılaştığı sorunları, soruları, ödevleri ve projeleri hatta işleri disiplinli bir şekilde çözüme kavuşturur.
Bununla birlikte meslek derslerinde işinizle ilgili bütün detayları tam anlamıyla öğrenemezsiniz. Öğrenebilmeniz için piyasaya iş yapmalı, yani biraz yorulmalısınız. Bunun için de her ne kadar tam anlamıyla yürütülemese de işletmelerde beceri eğitimi isimli herkes tarafından staj olarak bilinen uygulama vardır.
Büyük şehirlerde kendi alanlarında hatta dallarında beceri eğitimi yapan ve kendisine verilen ileri tam anlamı ile ve disiplinle yapan öğrencilerin hayatta da başarılı oldukları pek sık rastlana bir durumdur.
Ben Web tasarım dersinin 2 saatinde öğrencilerime piyasada nasıl para kazanabilecekleri konusunda bilgilendirme çalışması yapıyorum. Sosyal medya nasıl kullanılır, forumlarda bilgi nasıl aranır, makale nasıl yazılır, bunlardan bahsediyorum.
Tabii ki piyasadan iş almadan, tecrübe olmadan, sabahlara kadar uykusuz kalıp çalışmadan bu işler olmuyor. Okul dışında özel eğitim kurumlarından mesleki eğitim kursları almanızı, en az 1 yabancı dili oldukça iyi bir şekilde öğrenmeniz gerektiğini de hatırlatmakta fayda var.
Yani bilişim alanında faaliyet göstermek istiyorsanız, web tasarım yapacaksanız, kod yazacaksanız bazı niteliklere sahip olmanız gerekebilir.
Sabır, azim, matematiksel düşünme yeteneği, iyi bir sözel bilgisi, geniş bir ufuk...
Önemli bir diğer konuda meslek lisesine bilişim alanına gelen öğrencilerin mesleki yönelim testleri ile değerlendirilip değerlendirilmedikleridir. Mesleki yönelim testlerinde bilişim yapamayacak öğrencilerin bilişim alanına yönlenmeleri de sektöre yönelimlerin sağlıklı olmadığını gösteriyor.
Neyse bilişim alanında sorun çok. Değinilecek konu çok.