Soru: Her yerde söylendiğine göre TBM denen şey, tıklanan reklamı veren firmanın verdiği fiyata göre değişiyor. Yani;
a firması tık başına x tl
b firması tık başına 2x tl
c firması tık başında 3x tl verebilir.
Benim kendi adsense hesabımda ise bir günün tamamı boyunca seyreden durum şöyle;
(rakamlar farazidir)
1. tık -> TBM = 10 tl, Toplam = 10 TL
2. tık -> TBM = 6 tl, Toplam = 12 TL
3. tık -> TBM = 4.5 tl, Toplam = 13.5 TL
4. tık -> TBM = 4 tl, Toplam = 16 TL
..
..
Yani demem o ki, tık aldıkça TBM belirli ya da belirsiz bir f(x) fonksiyonuna bağlı olarak sürekli düşüyor. Buradan da 2 ihtimal söz konusu oluyor. Ben bu ikisinden hangisinin doğru olduğunu öğrenmek istiyorum:
İhtimal 1) Google adsense servisi o kadar akıllı bir algoritma kullanıyor ki, herkesin sitesinde, en başta (günün ilk saatlerinde) en yüksek ücreti veren firmanın reklamını veriyor, gün sonunda da en düşük ücreti veren firmanın reklamını veriyor. Böylece, bir sonraki her tıkta TBM düşüyor. (bkz: gradient descending)
İhtimal 2) TBM, reklamı veren firmanın verdiği fiyata göre şekillenmiyor, tamamen başka bir olay söz konusu.
Yok eğer bu ikisi de değil diyorsanız, gün içerisinde şöyle bir grafik de görebilmeliyim;
1. tık -> TBM 5 TL, Toplam = 5 TL
2. tık -> TBM = 6 TL, Toplam = 12 TL
İhtimal 2 söz konusu ise TBM'nin tam olarak nasıl şekillendiğini öğrenmek isterim.
İhtimal 3: Ben hiç bir şey bilmiyorum, komple yanlış anlamışım. Biri aydınlatsın :D
a firması tık başına x tl
b firması tık başına 2x tl
c firması tık başında 3x tl verebilir.
Benim kendi adsense hesabımda ise bir günün tamamı boyunca seyreden durum şöyle;
(rakamlar farazidir)
1. tık -> TBM = 10 tl, Toplam = 10 TL
2. tık -> TBM = 6 tl, Toplam = 12 TL
3. tık -> TBM = 4.5 tl, Toplam = 13.5 TL
4. tık -> TBM = 4 tl, Toplam = 16 TL
..
..
Yani demem o ki, tık aldıkça TBM belirli ya da belirsiz bir f(x) fonksiyonuna bağlı olarak sürekli düşüyor. Buradan da 2 ihtimal söz konusu oluyor. Ben bu ikisinden hangisinin doğru olduğunu öğrenmek istiyorum:
İhtimal 1) Google adsense servisi o kadar akıllı bir algoritma kullanıyor ki, herkesin sitesinde, en başta (günün ilk saatlerinde) en yüksek ücreti veren firmanın reklamını veriyor, gün sonunda da en düşük ücreti veren firmanın reklamını veriyor. Böylece, bir sonraki her tıkta TBM düşüyor. (bkz: gradient descending)
İhtimal 2) TBM, reklamı veren firmanın verdiği fiyata göre şekillenmiyor, tamamen başka bir olay söz konusu.
Yok eğer bu ikisi de değil diyorsanız, gün içerisinde şöyle bir grafik de görebilmeliyim;
1. tık -> TBM 5 TL, Toplam = 5 TL
2. tık -> TBM = 6 TL, Toplam = 12 TL
İhtimal 2 söz konusu ise TBM'nin tam olarak nasıl şekillendiğini öğrenmek isterim.
İhtimal 3: Ben hiç bir şey bilmiyorum, komple yanlış anlamışım. Biri aydınlatsın :D
Dostum ben bu konuyu çok analiz ettim. Belirteyim ki aynı zamanda adwords müşterisiyim. Reklam verenlerin bütçeleri her gece yenileniyor. Yenilendiğinde otomatikman en yüksek tekliflere göre işlem görüyor. Bu da haliyle gece TBM değerlerini artırıyor. Gün bitimine doğru artık yüksek teklif verenlerin bütçeleri tükendiği için artık TBM iyiden iyiye düşüyor. Gayet normal. Bi ara 50 krş ile başlıyordu gün bitiminde 25 krş gibi oluyordu. Gayet normal bir durum ve yapacak hiç bir şey yok. Bazı reklam verenler ise özellikle gece, özellikle gündüz veya belli saatllerde yapabiliyor.
Ama maşallah çok güzel anlatmışsın.
Ek Olarak: En çok gelir getiren reklam birimi sizce nedir?