Merhabalar Konuyu forumda aradım ama göremedim eğer varsa yeniden açılmışsa affola.Bilgisi olmayan ve E-ticaretle ugrasan arkadaslarin onemle okumalarını tavsiye ederim.herhangi bir sorunuz veya probleminiz olursa bana danisabilirsiniz.


Artık arama sonuçlarında Product Listing Ads (Ürün Listeleme Reklamları) daha sık görünüyor olacak. Alışveriş ile alakalı sorgularda çıkacak olan reklam modeli, e-ticaret için yeni bir boyut getiriyor.



Neden Google PLA -Product Listing Ads- ?

Yukarıda Türkiye’de bu özelliğe hızlıca entegre olmuş Mizu, Lidyana ve SanalPazar reklamlarını görüyorsunuz. Klasik bir AdWords reklamından çok fazlasını sunabiliyor.

Ürün görseli,
Ürün fiyatı
Malın cinsi veya markası



İlgili firmaların tradisyonel AdWords -daha iyi bir isim bulana kadar :) – reklamları ise gördüğünüz gibi çıkıyor. Bu tip reklamlara sahip olmak açık ara size rekabetçi bir üstünlük sağlıyor. Zamanla teknoloji diğer firmalar tarafından kullanılmaya başlanacaktır. Hiç problem değil. Aslında bu özellik çok önemli bir konuyu çözmüş oluyor. E-ticaret sektöründe yaygın olan kıyaslama davranışı. Müşteriler bir çok sitede kıyaslama yapmayı tercih ediyor, offline tarafa göre daha sık bir alışkanlık olduğunu hepimiz biliyoruz.Potansiyeli kaçırmadan, sitenize kişileri indirmenize gerek kalmadan, arama sonuç sayfasında ürün tanıtmanıza yarıyor.

Google Merchant Center, Shopping, PLA ve Commerce..
Google Merchant ile tanışmanız gerekiyor. Bu konu oldukça kapsamlı, ilerleyen günlerde ayrı ayrı anlatacağım. Başlangıç için şu şekilde bir kaç tanım yapalım:

Google Merchant Center: Ürün listelerini yüklediğiniz (örn: xml feed), Google Shopping, Product Listing Ads ve Google Commerce Search ürünlerinin bağlı olduğu merkez. Tüm bilgileriniz bu database (veritabanı) de oluyor. Az önce bahsettiğimiz ürün bilgileri, fiyatı, envanter gibi veri bilgisini yüklediğimiz alan. Türkiye’de aktif.

Google Shopping: Müşterilerinizin sizi hızlı ve kolayca Google arama sonuçlarında bulabilmesini sağlayan ürün. Burada ulaşabilirsiniz: http://www.google.com/shopping. Bu ürün henüz Türkiye’de aktif değil. Filtreleme yapmak isteyen, gerçekten ilgili ürünü bulmak isteyenler için inanılmaz güzel bir ürün. Biraz gezinti yaparsanız, ne demek istediğimi anlayacaksınız.

Google Product Listing Ads: Türkiye’nin de aralarında bulunduğu 22 ülkede aktif olan ürün, yukarıda örneklerinizi gördüğünüz, Ürün Listeleme Reklamları. Türkiye’de yapacağınız ürün aramalarında artarak karşılacağınız ürün.

Google Commerce: Bu çatı altındaki en yeni ürünü. Gelişmiş 9 ülkede yayında olan ürün, online perakendeciler için büyük hizmetler vermeye hazırlanıyor. İndirimler, fiyat aralıkları, marka ve ürün detayı bazında sonuçlar vermek için tasarlanan ürünü için henüz Türkiye uzak bir noktada..

Hepsi birbiri ile konuşan, AdWords hesabınıza linkleyerek harikalar yaratacağınız ürünler. Yeni teknolojiler, panik yapmayın. Herşey daha iyi ve verimli olmaya yolunda gidiyor. Oldukça basit kurulumları var.

Kaynak : burdadır