Arama yoğunluğu çok, ama ziyaretçi analizini doğru yaptınız mı?

Örneğin, benim sitem xxx.com adında başka bir site aramasında ilk sayfada, ama giren ziyaretçilerin hiçbirisi ilk sonuçtan başkasını kullanmıyor. Aynı siteyle alakalı milyonlarca sonuç olsa dahi.

Yani olay, yoğunluk olduğu kadar kullanılabilirlik içinde değişiyor. Sitenizin video içeriği varsa, farklı; görsel materyal ve galeri şeklinde content üretimi varsa farklı şekilde değerlendirilmesi gerekir.

Bir ziyaretçi gözüyle arama yapın, internet dünyasında bilgisayar kullanımını kısıtlı olarak gerçekleştiren kullanıcılar bırakın 2. ve 3. sayfaları, ilk 3 sonuç haricinde sonuçlarla ilgilenmezler bile.

Her kesimden test kullanıcılar edinebilirsiniz, ya da sitenizin kelime yoğunluğunu hesaplayıp bir gün sadece bu kelimelerle sitenize ulaşabildiğiniz yerleri çıkartıp analiz yapabilirsiniz.

Her şey kağıt üzerinde olduğu kadar basit değil, örneğin Lokuf.com'da yayınladığım bir yazı için 35 k sonuç var, günlük ortalama 50 kişiye yakın (tekil) gösterim gerçekleşiyor. Fakat "Anlık Ziyaretçi Uygulamaları" şeklinde Google üzerinde arama yaparsanız göreceksiniz ki 30 milyon üzerinde sonuç var, ilk üç sonuç benim sitemle alakalı olmasına rağmen, buradan giren ziyaretçi sayısı daha az.

Aranma potansiyeli, yoğunluğu ve popülarite gibi kriterleri detaylı incelerseniz, gerçek sonuca ulaşabilirsiniz.