Facebook bugün benim de katıldığım video konferans ile yeni mobil reklam alanı Canvas’ı tanıttı. Facebook’un Kreatif Direktörü Mark D’Arcy‘in açılışını yaptığı konuşmada Facebook yepyeni bir mobil deneyimini detaylandırdı. Sadece kullanıcılar için değil markalar için de yeni anlam ifade eden mobil reklam alanı ile ilgili Facebook, Eylül ayında sınırlı ülkede teste başlamıştı.
Tüm dünyada kullanıma açılan Canvas, kısaca Haber Kaynağı’ndaki reklama dokunulunca reklamı anında yükleyen yeni bir deneyim. Facebook’un yayıncılarla yürüttüğü Instant Articles‘ın reklamveren versiyonu diyebileceğimiz Canvas’ta Facebook kullanıcıları harici bir siteye geçmeden reklamverenin hedeflediği içeriğe ulaşabiliyor.
Kampanyalar için mikro site kullanımı azalacak
2,5 milyon işletmeyi barından Facebook, yeni mobil reklam alanı Canvas ile reklamverenler için sadece bir reklam alanı oluşturmuyor, adeta bir mikro site için gerekli tüm yazılımı sağlıyor. Facebook’un yazılıma ve kodlamaya gerek olmadan herkesin oluşturabileceğini belirttiği Canvas ile birlikte ilerleyen dönemde mikro site kullanımının daha da azalacağını söylemem mümkün.
Reklamverenler için Facebook Canvas ne anlam ifade ediyor?
Markalar için mobil mikro sitesi de diyebileceğimiz Canvas’ta Facebook reklamverenlere sadece içerik paylaşımını değil aynı zamanda, ölçümlemeyi de sağlıyor. Markaların varolan Facebook fotoğraflarından da hikaye oluşturmasına olanak tanıyan Facebook, reklam platformu olarak ne kadar önemli işler yaptığını göstermiş oluyor.
Snapchat’te yayıncıların hikaye anlatımını da andıran Facebook Canvas sadece ajanslar ve büyük reklamverenlere değil küçük ölçekteki reklamverenlerin de kendi Canvas kampanyalarını yapmalarını sağlıyor. Her reklamverene eşit olanak sunmakla, Facebook reklamverenler için de ne kadar kolay bir kullanım sunulabileceğini ve dolaylı olarak da sahip olduğu teknolojiyi gösteriyor.
Facebook Canvas’ı reklamverenler için özetlememiz gerekirse mobilde video, fotoğraf ve yazının yanı sıra ‘Harekete Geç’ butonlarının bir arada kullanabildiği markaların hikayelerine kullanıcıların dahil olmasını sağlanabileceği farklı bir deneyim.
Peki Canvas’a kullanıcıların yaklaşımı nasıl?
Facebook’un Canvas ile yaptığı testler ise oldukça şaşırtıcı, reklama tıklayan kullanıcıların yüzde 53’ü içeriğin yarısından fazlasını tüketirken ortalama içerik tüketimi ise 31 saniye. Facebook’un yaratıcılık alanı diye tabir ettiği Canvas’ta artık mobili hedefleyen markalar için ajanslara daha farklı görevler düşüyor: Hikaye anlatımı.
Hikaye anlatımına daha fazla kullanıcının dahil olacağı ise aşikar görünüyor. Responsive sitelerin yüzde 50’sinin 5 saniyeden daha uzun bir sürede yüklendiğini belirten Facebook tüketiclerin yüzde 40’ının 4 saniyenin üzerindeki yüklemelerde site yüklenmeden ayrıldığını belirtiyor. Dolayı ile reklamla ilgilenen kullanıcılar artık yükleme sırasında vazgeçmeden içeriğe ulaşabilecekler.
Facebook Türkiye’deki ilk iş ortakları arasında Türk Hava Yolları ile Akbank olduğunu açıklıyor. Bu arada Vodafone, Çiçeksepeti, Morhipo ve Sinpaş GYO’nun da Canvas içeriklerinin olduğunu da belirtelim. Aşağıda Facebook’un markaların içeriklerinden paylaştığı görüntüleri bulabilirsiniz.