Etiketlediğiniz için öncelikle teşekkür ederim bilgim dahilinde fazla abartmadan ve yanıltıcı cümleler kullanmadan özetlemeye çalışacağım. Bir web siteninin arama motoru üzerindeki düşüş sebepleri nedir?
Belirli aralık periyodları dahilinde gerçekleştirilen algoritma güncellemeleri genel olarak bir çok web sitesi, webmaster blog ve forum sitelerinde anlık olarak duyurulduğu için bu düşüşleri algoritma güncellemesine dayalı olarak hesaplama yapabilirsiniz.
Eğer web siteniz için A sitesinden B sitesine link aldıysanız ve alınan linkler de ahrefs üzerindeki sorgular da site spam puanlarını da göz ardı etmeksizin linkleri engelleme Disavow Tool işlemi sağladıysanız düşüşünüz kaçınılmaz olacaktır.
Algoritma güncellemesi (%39)
Backlink azalması (%24)
Altınızda yer alan sitelerin üstünüze çıkması (%11)
Title ve meta değişiklikleri (%9)
Anti seo yapılması (%6)
Tema değişiklikleri (%4)
İçerik güncellemeleri (3)
Sunucu sorunları (%2)
Anahtar kelime yoğunluğu değişmesi (%2)
Önemli bir kural daha var aslında sektörünüzde ilgi ve rekabet mevcut ise diğer rakipleriniz veya bilinmez kişiler tarafınca anti/seo işlemine mağruz kalmış olabilirsiniz. Anti seo çalışması web siteleri üzerinde uygulanan bilinen bazı teknikler dahilinde "hacklink, etiket spam, vb" gibi işlemler dahilinde uygulanan spam işlemidir.
Anahtar kelime yoğunluğu, diye bir kısım daha var belirtmem gereken onun için de kısaca özet geçelim. Web sitenizin içeriğinde kullanmış olduğunuzanahtar kelimelerinizin yoğunluk kullanımı oranlarının farklılık yaratması ideal olarak hesaplama mantığı üzerinden farklı ve bu ölçü değerlerine uzak ise spam olgusu hat safada olmaktadır. Bu sorun da web sitenizin düşüşü için kaçınılmaz olur.
SEOHocası'nın sitesinde de bu tür bilgilerin paylaşıldığını baz alarak değerlendirme yapılması daha sağlıklı olacaktır.