Google, default arama ayarları kullanıldığında, arama yapacak olan kişinin ilk aşamada ip adresi baz alınarak, o lokasyona ait Google sonuçları listeleniyor. Öncelikle yerel sonuçları, sonrasında da ulusal sonuçları listeliyor gözlemlediğim kadarıyla. Yani aranılan şey yerelde mevcut değil ya da kısıtlıysa, bu defa ulusal aramalar da katılıyor aramanın içine. Aranılan kelimenin farklı dillerdeki karşılığı ve daha da pek çok kriter var tabiki.

Mesela "araba" diye arattığınız zaman, o dili kullanan ülkeden arama yaptığınız varsayılıyor. Farklı bir ülkeden, farklı bir dil seçilerek de arama yapılabilmektedir. O zaman da seçeneklerinize göre sonuçlar alıyorsunuz.

Şimdi bir ingilizce site açtığınız zaman, sitenin lokasyonu eğer Türkiye'de ise, zaten Amerika'dan arama yapan birisi sitenize kolay ulaşamaz.

Her ne kadar içerik yabancı dilde olsa bile, lokasyon ve ziyaretçi arasındaki mesafe arttıkça, site açılış hızı ters orantılı olarak düşeceğinden, Google'da sıralamanız da buna göre belirlenecektir. Global tabloda, rakiplerin fazlalığı da göz önünde bulundurulursa, sıralamadaki en önemli faktörlerden biri olan "hız" konusunun önemi daha rahat kavranabilir.

Sitenin dili ne olursa olsun, bütün ülkelerde listelenir ama her ülkede aynı sıralamaya giremez. Türkçe aranan içerik, Google.com'da da listelenir ama ilk sayfalara çıkması çok zordur. Öte yandan, ingilizce dünya devi sitelerin, Türkçe aramalarda çok defa ilk sayfa hatta ilk sırada listelendiğini görüyoruz. Bu da kaliteli içerik ve CDN kullanımının önemine vurgu yapıyor.

Tabi buradaki konumuz sıralama olmadığından, konuyu saptırmadan söyleyebileceklerim bu kadar. Kolay gelsin.