Eğer yazılarınız benzersiz olacaksa, yani bir haber sitesi vs. değilseniz, aynı başlıkla oluşabilecek aynı url gibi bir durum sözkonusu değilse o halde siteadi.com/makale-title şeklinde kullanın.

Bunun sebebi, tıpkı yazı içlerinde ele alınan keyword density'nin url yapısında da ele alınıyor olması. Şöyle ki;

Site URL'sinde geçen karakter sayısını ele alın, bu %100 olsun;

www.siteadresi.com/makale-adresi

Yukarıdaki örnek adreste, 32 karakter var. Bir de karşılaştıracağımız farklı bir örnek url adresi oluşturalım;

www.siteadresi.com/30-3-2016/makale-adresi

Bu örnekte de 42 karakter mevcut. Şimdi nedir bu density dediğimiz şey, Türkçesi yoğunluktur, sürekli density olarak kullanıldığı, o şekilde karşılaştığım için ingilizce olarak kullandım. Bu yoğunluk bizim şunu görmemizi sağlıyor;

Yuakruıdaki URL örneklerinde bulunan "makale-adresi" satırında, 13 karakter mevcut, bunun toplam url içerisindeki yoğunluğunu hesaplıyalım her iki örnek için de;

1. Örnek için; (www.siteadresi.com/makale-adresi)

13 / 32 = 0.40625

2. Örnek için; (
www.siteadresi.com/30-3-2016/makale-adresi)

13 / 42 = 0.30952

Şimdi burada, baz aldığımız kelime, bizim url'mizde geçen "makale adresi" kelimesi olsun. Bunun url density'si 1'e ne kadar yakınsa bu durum bizim için o kadar iyi. Peki bu hesaplamaya göre hangi koşulda 1 olur? Hiçbirzaman 1 olmaz çünkü bir url tamamen hiçbir zaman anahtar kelimemizden oluşamaz. Ama 1'e ne kadar yakın olursa veya kıyasladığımız 2 ypaıdaki değer arasında hangisi 1'e en yakınsa (daha büyükse) o bizim için tercih sebebi olmalıdır.

Umarım anlatabilmişimdir.