EmrahWM demircanuzer Google SEO kriterlerini tamamen kullanıcı odaklı belirliyor. Kullanıcı için hangisi daha iyiyse Google için de o daha önemlidir. Bunu bizzat Google'ın web master kaynaklarında okuyabilirsiniz. Google, "arama sonuçlarında yükselmek için değil ziyaretçilerinize iyi şeyler vermek için çabalayın, Google botları birer ziyaretçi gibi davranır." diyor.
URL yapısını belirlerken ziyaretçileriniz için en sağlıklı şekli sitem.com/yazi-adi şeklinde olandır. Fakat yine Google diyor ki madem ziyaretçi odaklı çalışıyorsun URL yapısını çok uzun yapma ki ziyaretçilerin nerede olduklarını bilsin. Yada eğer sitem.com/kategori/yazi-adi gibi bir URL belirleyeceksen sitem.com/kategori diye bir sayfanın varlığından emin ol diyor. Çünkü ziyaretçiler adres çubuğunda direkt olarak sitem.com/kategori/yazi-adi linkinin /yazi-adi kısmını silerek bir alt dizine ulaşmaya çalışabilir. Eğer öyle bir dizin yoksa da 404 hatası döndürülür. Bu da Google'dan koskoca bir eksi almanıza sebep olur.
Umarım faydalı olabilir bir açıklamadır. Kolaylıklar.