Öncelikle herkese merhaba,
Ad Exchange, Adsense den tamamen farklı olup, Türkiye'de belli başlı firmalara verilen bir Network Partner Management üyeliğidir. Advoly de Google AdX Network Partneridir.
Linklerden bu sistemin ne olduğunu araştırabilirsiniz.
https://www.google.com/doubleclick/adxseller/guidelines.html
https://www.doubleclickbygoogle.com/solutions/revenue-management/dfp/
https://www.google.com/intl/en_ALL/ads/adtrafficquality/publishers/doubleclick-ad-exchange.html
Adx reklamları hakkında internette yukarıdakilerden farklı kaynaklardan da yeterli bilgi bulunabilmektedir. Sistemi önceden biliyor olmak sistem hakkında duyulan tereddütleri azaltacaktır.
Mesela Adx ve Adsense arasındaki farklar şu linklerde çok güzel şekilde açıklanmıştır:
https://support.google.com/adxseller/answer/4599464?hl=en
http://adsensealternatifleri.com/google-adx-ya-da-google-doubleclick-ad-exchange-nedir/
Adx'in en büyük farklarından bir tanesi Google tarafından sunulmuş olan teknik imkanlarla arka planda kazanç arttırıcı optimizasyon çalışması yapılabilmesidir. Aynı zamanda AdX sistemi Adwords reklamlarının yanında markalı reklamlar ve diğer reklam ağlarının reklamlarını da içerir. (Premium reklamlar)
Advoly 100 den fazla yayıncısı ve yüksek rakamlara ulaşmış aylık reklam gösterimleri ile piyasadaki AdX firmaları arasında hatrı sayılır bir yerdedir. Bunlara karşılık komisyon oranımız diğer firmalara oranla oldukça düşüktür. Bu sayede yayıncılarımızın çoğu Adsense hesabında kazandığı miktardan daha fazla kazanabilmektedir. Daha fazla kazanmadığını düşünen yayıncılarımız için de optimizasyon çalışmaları da yeterli etkiyi sağlamadıysa Adsense kullanmalarının kendileri için daha karlı olacağını söyleriz.
Ödemeler Adsense ile paralel olarak her ay düzenli şekilde bütün yayıncılarımıza yapılmaktadır.
50 TL ödeme alt limitimiz bulunmaktadır.
Google Adsense de olduğu gibi ayın kazançları takip eden ayın son haftası yapılmaktadır.
Bu sistem tamamen Google reklamları ile yürütülmekte olup, bize başvuran bütün yayıncılar tarafımızdan sağlanan bir Google formunu doldururlar. Böylece Google tarafından incelenerek onaylanmaktadırlar. Sadece Google'ın onay verdiği yayıncılar AdX kodunu kullanmaya başlayabilir.
Adsense sahibi iseniz sitenizde 3 Adsense yanında 3 adet AdX kodu da kullanabilirsiniz. Bizim önerimiz ise bütün kodların AdX olması ve arka planda sizin için yapılan optimizasyon çalışmalarının daha verimli hale gelmesidir.
Son olarak sık sorulan "Reklamlar bazen geliyor bazen gelmiyor bunun sebebi nedir" sorusunun cevabını da buradan vermek isteriz:
Google Adx reklamlarında "kapsama oranı" diye bir oran bulunuyor. Bu oran tamamen Google tarafından, sitenizin kalitesi, içeriğinizin kalitesi, reklam alanlarınızın değeri ve trafiğinizin kalitesi gibi farklı değişkenlere göre belirleniyor. Örnek vermek gerekirse eğer bu oranınız %90 ise sitenize giren her 100 kişiden 90'ı reklam görüyor, kalan 10 tanesine boş beyaz alan gözüküyor. Bu oranı arttırmak için yayıncılarımızın siteleri kriterlere göre daha da kaliteli hale getirmeleri gerekiyor.