Şimdi arkadaşlar güzel güzel açıklamışlar. Ben olaya farklı bir açıdan yaklaşıyorum. Her sitenin dinamiği farklıdır. Şimdi sizin sitenize 10 kişi giriyor 100 sayfa geziyor ve 10 reklama tıklıyorsa tıklama oranı %10 olur.


10 kişi giriyor 10 sayfa geziyor ve toplam tıklama 10 olursa tıklama oranı %100 olur.


Bu noktada eğer sayfa görüntülenme ortalamanız düşük ise TO oranınız yüksek olur. Fakat çok sayfa görüntüleniyorsa TO oranınız düşük olur. Çok gezilen sitelerin ayrıca TBM değerleri de otomatik olarak düşer. Çünkü reklama tıklanmadıkça TBM değerlerinin düştüğünü fark ediyorum. Tabi bu benim tecrübem %100 doğrudur demiyorum.


Ayrıca çok kötü yere koyduğunuz reklam tıklanmıyorsa Gösterim TO'suda haliyle düşecektir. Çünkü gösterilen reklam sayısı artacak fakat tıklama az kalacaktır.


Burada bizim baktığımız sayfa görüntülüme sayısı. Reklam görüntüleme sayısı yanıltıcı olabilir. Sayfa görüntüleme sayısı ne kadar fazla olup o kadar az reklam tıklaması olursa TO düşer.

Şimdi size soracağım şu sitenizin hiti kaç?