Merhaba Arkadaşlar,

Google'ın her geçen gün yeni güncellemeler yapmasıyla birlikte SEO çalışmalarının etkileri de azalıyor. Eskiden 1 tanıtım yazısı ya da footer link çok etkili olabilirken artık bunların etkileri minimalize olmuş durumda ve site sahipleri de farklı yöntemler arıyorlar.

Forumda birçok arkadaşımızın merak ettiği Paravan Bloglar konusuna elimden geldiğince tecrübelerim dahilinde açıklık getirmeye çalışacağım. Öncelikle aklınıza gelen soruları ve kendi tecrübelerinizi de konuya ekleyebilirseniz, yazıya sürekli olarak yeni eklemeler yapabilirim.

Not: Yazı bir hayli uzun olacak, ona göre yanınıza kahvenizi mi alırsınız yoksa abur cubur mu orası size kalmış :)

Bu konuda neler Var?
1-) Açılış: Paravan Blogların Faydaları
2-) Domain mi Subdomain mi? (Wordpress, Blogspot...)
3-) Domain seçimi: Yeni Bir Domain vs Drop / Expired Domain
4-) Nasıl Kaliteli Drop / Expired Domain Bulabilirim?
5-) Bilinen Yanlışlar: A,B,C Class IP Nedir? A,B,C Blok IP'den Farkları Nelerdir?
6-) Site Yazılımı: Özel Yazılım vs Wordpress
7-) Başlıyoruz: Sitenin Aktif Edilmesi ve Site İçi SEO
8-) İçerikler: SEO Uyumlu İçerik Nasıl Olur?
9-) İçerikler: Hangi Sıklıkla Yazı Paylaşılmalı?
10-) Sabırlı Olun: İlk Link Çıkışı Ne Zaman Olmalı?
11-) Uzmanlar İçin: Paravan Blog Katmanları
12-) Kapanış: Paravan Blogların Sitemize Faydaları Nasıl Olacak?


1-) Paravan Blogların Faydaları
Private Blog Network yani Türkçe'ye geçtiği şekilde Paravan Bloglar özet olarak "güçlü bir ağ oluşturulmasıyla sitenize güç aktarımını sağlamaktadır."
İsminden de anlaşılacağı üzere bu ağ "PRIVATE" yani özel ve saklı bir şekilde oluşturulmalıdır. Bunun manası ise Google kesinlikle bu ağdan haberdar olmamalıdır ve sizin ana sitenizle hiçbir şekilde alaka kurmamalıdır. Eğer yakalanırsanız, cezalandırılırsınız. Bu kadar basit.

Misal, inşaat ya da mücevher sektöründe bir kurumsal siteniz var. Sektörünüzle alakalı yayın yapan kaç tane kaliteli site bulabilirsiniz? Muhtemelen bir elin parmaklarını geçmeyecektir. İşte bu nedenle de kendi sitelerinizi oluşturuyorsunuz. Hatta kendinize rakip olabilecek kaliteli siteler oluşturmalısınız ki bu ağın size katkısı daha yüksek olsun. Unutmuyoruz, bu özel paravan ağını deşifre etmemeliyiz.

Fiyat / performans olarak da şöyle düşünün. Kaliteli bir siteden aylık 50 TL'ye footer link alıyorsunuz. Bu site aynı zamanda toplam 9 farklı siteye daha link veriyor. Yani toplam link çıkışı 10 oluyor. Birkaç rakamla örnek verelim ki akıllarda daha iyi yer edinebilsin.

Sitenin genel kalitesi: 100
Sitenin sizin sektörünüzle alakalı olan kalitesi: 40
(Örneğin moda sitesinden link alıyorsunuz ama direkt olarak mücevherle alakalı bir site değil. O nedenle de size olan etkisi azalacaktır.)
Alınan linkin size etkisi: 40*0,2 = 8
10 tane link olduğu için tahminen minimum 10'da 1'i, maksimum da 10'da 3'ü kadar etkisi olacağını varsayıyorum. Bu nedenle de arasını alıp 0,2 ile çarptım.

Şimdi bakıyoruz ki sizin olmayan bir siteden aylık 50 TL'ye (yıllık 600 TL) footer link aldınız ve aslında sitenin kalitesi 100 iken size 8 birimlik katkı sağladı. Sırada geldi paravan blogunuzdan link alırsanız ne kadar katkı sağlayacağına.


Sitenin genel kalitesi: 100
Sitenin sizin sektörünüzle alakalı olan kalitesi: 100
(Direkt olarak sektörünüzle alakalı olduğu için 100 birim kalitelik sitenin size etkisi 100 olacak.
Alınan linkin size etkisi: 100*1 = 100
Sadece 1 link çıkışı olacağı için linkin kalitesinde hiçbir azalma olmuyor. Diğerindeyse 1'den 0,2'ye düşüyordu. Yani 5'te 1'ine.

Sonuç açık. Rakamlar kesin değerler olmasa da aradaki farkı anlamış olmalısınız. Bir siteden link almakla kendi paravan sitenizden link almanızın arasında 8 ile 100 arasındaki fark kadar fark var. Yani kendi paravan sitenizden link alırsanız %1250 (12,5 kat) daha fazla verim alıyorsunuz. Hem de yıllık bir dünya para vermeden ömür boyu kullanıyorsunuz.

Evet, bu örneklerden sonra paravan bloglara ilginiz daha da arttı değil mi? Haydi diğer başlıklara devam edelim.



2-) Domain mi Subdomain mi? (Wordpress, Blogspot...)
Bazıları Wordpress ve Blogspot gibi ücretsiz yerlerden site açmaya karşı çıkıyorlar ancak kesinlikle yanılıyorlar. Eğer çok sayıda paravan blog açacaksanız bunları da değerlendirmelisiniz. Öyle ki Blogspot ve Wordpress siteler birçok aramada .com domainlerden önde çıkıyor. Bunu tecrübelerime dayanarak söylüyorum.

Ama sadece 1-2 tane site açacaksanız, expired / drop domainleri tavsiye ederim.


3-) Domain seçimi: Yeni Bir Domain vs Drop / Expired Domain
KESİNLİKLE drop domain yani daha önceden başkalarının kullanmış olduğu (içerikleri olan, başka sitelerden link almış, SPAM yapılmamış ve temiz, Domain Authority - DA & Page Authority - PA değerleri yüksek) domainleri tercih etmelisiniz.

Eğer ki 15 tane paravan blog açacaksanız;
- 8 tane drop domain
- 3 tane yeni / sıfır domain
- 4 tane free blog (2 Blogspot, 2 Wordpress)

gibi bir tercih ile yola çıkabilirsiniz.



4-) Nasıl Kaliteli Drop / Expired Domain Bulabilirim?
Bu başlık için şu siteleri kullanacağız: expireddomains.net, https://moz.com/researchtools/ose/

Önce expireddomains.net'i açıyorsunuz. Sağ üst kısımdaki arama alanına domaininizde olmasını istediğiniz kelimeyi yazıyorsunuz. Misal: webmaster ya da seo
Sonra karşınıza birçok domain gelecek ancak bunların hepsi boş değildir. Bazıları premium domain yani yüksek fiyatla satılık olabilir. Bazıları da henüz düşmemiştir.
Bu nedenle de açılan sayfada Show Filter linkine tıklıyoruz ve bir ekran geliyor. Burada istediğiniz filtreleri girebilirsiniz ama benim tavsiyem:

Deleted Domains, only available Domains
(Fake PR leri gösterme vs. de vardı ama artık kaldırmışlar)

Bunlar seçtikten sonra Apply Filter'e tıklıyoruz. Ve evet karşınızda şu anda satın alınabilecek domainlerin listesi bulunuyor. Hem de hepsi sizin anahtar kelimenizi içeriyor. Ama yine de who.is gibi whois sitelerinden de domainlerin boş olup olmadığını kontrol etmenizi tavsiye ederim.

Satın almak istediğiniz domainleri https://moz.com/researchtools/ose/ adresinden kontrol ediyorsunuz. Karşınıza çıkacak rakamlarda SPAM değeri en fazla 2/7 olmalıdır. 2'nin üzerindeyse hiç bulaşmayın. Hatta 1-2 olması bile risklidir. Varsa 0 olanları tercih edin.

DOMAIN AUTHORITY değeri
1-10 arası: Uğraşmaya değmez
11-20: Güzel
21-30: Çok İyi
31+: Bulmanız pek mümkün değil :)

Örneğin DOMAIN AUTHORITY 21, PAGE AUTHORITY 30 olan bir domain gördüysem direkt olarak alırım. Tabii ki sezileriniz de önemli. Daha önceden kullanılıp tüm gücü çekilmiş domainler olabilir. Yani sizin yaptığınızı daha önceden yapıp sonra da domaini bırakanlar olabiliyor. Buna da dikkat etmeniz gerekiyor. Eğer öyleyse, bu domainden uzak durun. Ki fark edilebilmesi biraz zordur.

Kaç tane domain yakaladınız?
1? 4? 6? Yoksa 10-15 tane domaini çoktan aldınız mı? Bravo :)

Drop domainlerimizi de böylelikle almış olduk. Burada birçok daha kıstas var ama şimdilik bu kadar yeterlidir. Mesela Google'da alacağınız domaini aratabilirsiniz. Size güzel fikirler verecektir.




5-) Bilinen Yanlışlar: A,B,C Class IP Nedir? A,B,C Blok IP'den Farkları Nelerdir?
Forumda birçok arkadaşımız bu konuyu ya hiç bilmiyor ya da yanlış biliyorlar. Lütfen bu konuda aldanmayın.


http://www.***.net/google-optimizasyon/1584277-ip-siniflarini-anlayamadim-3.html

Şu konu sayesinde bir hayli güzel kaynağa ulaşabilirsiniz.


6-) Site Yazılımı: Özel Yazılım vs Wordpress
Yazılım ve SEO konusunda yeterince bilginiz yoksa hiç özel yazılıma bulaşmayın. Direkt olarak Wordpress kullanmaya başlayın. Sitenin içerisinde fazla kod yığınları oluşuyor, her şeyi değiştiremiyorsun ama yine de işinizi görebiliyor. Hem de birçok eklenti vs. ile kod yazmanıza gerek kalmıyor.

Ama yazılımcıysanız ve de SEO konusuna hakimseniz, kesinlikle özel yazılımla bu işe başlayın çünkü her şeyi istisnasız olarak kendi istediğiniz gibi yapabilirsiniz. Bütçeniz varsa da özel yazılımı kesinlikle tavsiye ederim.

Benim görüşüm şu yönde;

Eklentilerle ve oynamalarla bir Wordpress site en fazla 100 üzerinden 90 birim civarı kaliteye ulaşabilir. Bir noktada illa ki tıkanır, eliniz kolunuz bağlanır.

Ama özel yazılımla sınırınızı kendiniz belirlersiniz ve tüm olanakları değerlendirirsiniz. Bu nedenle de ben çoğunlukla özel yazılımı tercih ediyorum.


7-) Başlıyoruz: Sitenin Aktif Edilmesi ve Site İçi SEO
Domaini alırken daha önceden de belirttiğim üzere arkanızda hiçbir iz bırakmamanız gerekiyor. Domain whois bilgilerini gizleyebilirsiniz ya da farklı bir isimle de domaini kaydedebilirsiniz. Farklı isimle kaydetmek daha sağlıklı çünkü farklı ve gerçek bir kişinin sitesinden size link çıkılmış olacak. Böylelikle de Google uygun olmayan bir çalışma içerisinde olduğunuz fikrine kapılmamış olacaktır.

Sitede kullanacağınız yazılımı da belirlediniz ve her şey hazır. Şimdi sitenizin başlığını ve açıklamasını belirlemelisiniz.

Direkt olarak ana sitenizle aynı title ve açıklamaları yazmamanızı tavsiye ediyorum. Çünkü bu durum doğallığa şüphe düşürecektir ve Google'ın aklında soru işareti oluşması pek de hayrınıza olmayacaktır.

Mesela Ana sitenizin 2 tane ana araması, 5 tane de alt aramalarda çalışması var diyelim.

Ana aramalar: SEO, SEO Hizmetleri
Alt aramalar: SEO Paketleri, SEO Hizmetleri, SEO Danışmanlığı, Arama Motoru Optimizasyonu, SEO Nedir?

Toplamda 10 tane site açacaksınız diyelim. 2 tanesinin ana araması SEO, 3 tanesinin de SEO Hizmetleri olabilir. Diğerlerini de ayrı ayrı farklı sitelerde kullanabilirsiniz.

Buradaki önemli konu tüm gücünüzle ana aramanıza yüklenmemelisiniz. Aşırı SEO = Sıralama kaybı olabilir. Bu yüzden de kendi sektörünüze göre bu örneği çeşitlendirebilirsiniz.

Genel olarak site içi SEO bilgileri birçok yerde var. Sadece bir kaç tane detayı paylaşayım.

Anasayfanızda ana aramanızı

tagleri arasında kullananın. 2. önemli olanı da

arasına alın. Yazı başlıklarını

yapabilirsiniz.

Sidebar veya footerda yer alan en çok okunan yazılarınızı da

arasında kullananın.



8-) İçerikler: SEO Uyumlu İçerik Nasıl Olur?

Yazı sayfanızda da yazı başlığını muhakkak

arasında kullanın.

Yazı içinde ben şöyle kullanıyorum.

Yazı Başlığı


asdasd asd asd asda sd

Aranma Hacmi Çok Yüksek Sorgu


asdasd asd asd asda sd

H2'yle Alakalı Aranma Hacmi Yüksek Sorgu


asdasd asd asd asda sd

H2'yle Alakalı Aranma Hacmi Yüksek Sorgu


asdasd asd asd asda sd

H3'le Alakalı Aranma Hacmi Olan Normal Sorgu


asdasd asd asd asda sd

Aranma Hacmi Çok Yüksek Sorgu


asdasd asd asd asda sd

H2'yle Alakalı Aranma Hacmi Yüksek Sorgu


asdasd asd asd asda sd

H2'yle Alakalı Aranma Hacmi Yüksek Sorgu


asdasd asd asd asda sd

Bunu çeşitlendirebilirsiniz. Ama olabildiğince H taglerini kullanın. Yazınızı paragraflara ayırın.


Bu konu çok kapsamlı olduğu için detaylarını araştırmanızı tavsiye ederim.


9-) İçerikler: Hangi Sıklıkla Yazı Paylaşılmalı?
En çok merak edilen ve sorulan sorulardan bir tanesi de bu. Yola çıkmadan önce kapasitenizi ve kendinizi tanıyın. Bugün günde 5 tane yazı yazabilecek güçteyim peki 2 ay sonra? 2 ay sonra ayda 1 yazabilecekseniz şimdiden planınızı ona göre belirleyin.

En önemli noktalardan bir tanesi de site açıldığında Google size kıyak geçecek çünkü henüz toy ve güçsüz bir siteniz var. Bu nedenle de ona biraz pozitif ayrımcılık yapabilir. Eğer hele ki içeriklerini beğenirse yaşadınız!

Güzel giderken bir anda yazı paylaşmayı keserseniz, bir de sıralama kaybınız olursa bunu toparlamak inanın çok daha zor oluyor. Bu yüzden kendinizi bilin ve gelecekte neler olabileceğini tahmin edin. Sonrasında kapasitenize göre bir başlangıç yapın.



Benim tavsiyem
İlk Ay: Günlük ortalama 2 yazı. Bazen 1 bazen 3-4.
Sonraki aylarda devam edebiliyorsanız üç aşağı beş yukarı bu şekilde devam etmeye çalışın.

Ama yakın zamanda asla haftada 1 taneye düşmemeye çalışın. Ayrıca, paravan sitelerinizi bir piramit gibi düşünün ve sitelerini gruplandırarak değerler verin. Yani bazı sitelere çok daha özen gösterin bazılarınaysa daha az.

Bu konuya ilerde tekrar değineceğim.


10-) Sabırlı Olun: İlk Link Çıkışı Ne Zaman Olmalı?
Eğer paravan blog konusuna giriştiyseniz, sabırlı olmayı öğrenmelisiniz. Başka bir yolu yok çünkü.

İlk birkaç ay link çıkmayı unutun. Tüm paravanlarınızdan da aynı anda link çıkışı yapmayın.

Bir de ara sıra Wikipedia, Google, Yahoo, Microsoft, Apple ya da sektörünüzde hangi büyük siteler varsa onlara da yazı içlerinden link çıkın. Ara sıra Wikipedia'dan alıntı yapmaktan da çekinmeyin. Hatta nereden aldığınızı da belirtin ki Google sizi "webmaster" değil de kendi halinde kaliteli bir blogger olarak görsün. Demesin ki bu site sadece bir y ere link çıkmış, hatta birkaç site daha aynısını yapmış, o zaman bu bir Private Blog Network!

Arkanızda iz bırakmamalısınız. Bunu sürekli olarak hatırlatmam gerekiyor çünkü en önemli konuların başında geliyor.


Örnek link çıkışı zamanlarını ise 11-) Uzmanlar İçin: Paravan Blog Katmanları başlığında anlatmayı düşünüyorum.

Çünkü 10 tane paravan site açtıysanız direkt olarak bu 10 siteden ana sitenize link çıkmayacaksınız. Linkleri süzeceksiniz, daha kaliteli paravanlar oluşturacaksınız, bu daha kaliteli paravanlardan ana sitenize link çıkışı yapacaksınız.

Ama 3 tane paravan siteniz varsa direkt olarak bu paravanlardan ana sitenize link çıkabilirsiniz. Örnek olarak;


SİTE A
15. gün Wikipedia'dan alıntıyla Wikipedia'ya link çıkın (Yazınız 400 kelimeyse 150 kelimeden fazlasını almayın. Hatta 50-100 arasını geçmemek iyi olacaktır.)
25. gün Google'ın resmi blogundan bir şeyler alıntılayın ve link verin.
45. gün ana sitenize yazı içinden link çıkın. Bu sayfadan sadece tek link çıkışı olsun ve domain.com/yazi-url şeklinde olsun. Yani kaynak gösterir gibi.
... Başka sitelere de yazı içlerinden link çıkışı yapın....
78. gün footer ya da sidebardan marka adınız + arama sorgunuzla link çıkışı yapın.
Misal: *** Webmaster Forumu
....


SİTE B
...
aynıları
...
aynıları
...
56. gün footer ya da sidebardan marka adınızla link çıkışı yapın.
Misal: ***



Alternatifleri siz kendinize göre ayarlayabilirsiniz.



11-) Uzmanlar İçin: Paravan Blog Katmanları

Bu aşama gerçekten de uzmanlık gerektirmektedir. Eğer çok sayıda paravan siteniz olacaksa, bunları katmanlara ayırarak birbirlerine bağlamanız gerekmektedir. Örnek olarak eğer 12 tane paravanınız olacaksa alt kısımdaki bir yöntem deneyebilirsiniz.





İsterseniz en alt satırda 2 şer site olur, 2. satırdakileri 4'e çıkartabilirsiniz.

Ya da daha fazla siteniz olacaksa, kendinize göre farklı kurgular yapabilirsiniz.

Ama buradaki asıl önemli nokta, birbirleriyle bağladığınız sitelerin konularını olabildiğince benzer tutmanız size fayda sağlar.


12-) Kapanış: Paravan Blogların Sitemize Faydaları Nasıl Olacak?
Bu başlığı şimdilik okuyucuların yorumlarına bırakıyorum. Sonradan ilaveler yapabilirim.

Peki sizce Paravan Bloglar / Private Blog Networkler faydalı mıdır?

MOLA :)
Şimdilik kısa bir mola, elimden geldiğince yazıyı geliştirmeye çalışacağım. Hem de ben önemli kısımları yazmaya başlarken, merak edenler de deneme yapmaya başlamış olurlar. Şimdiden bol şans :)

Eğer çok kıymetli bir site için bu çalışmaları yapmayı planlıyorsanız, öncelikle yedek bir siteniz ile başlamanızı tavsiye ederim. Çünkü tecrübeniz yoksa, fayda beklerken zararla karşılaşmanız mümkün olabilir.


Paravan Blog / Private Blog Network Hizmeti (Kurumsal ve Semantic) - KAMPANYALI FİYATLAR