Google siteye giren ziyaretçinin adımlarını takip ediyor. Mause hareketlerine bakıyor. Acaba kişi siteye girer girmez mause nereye gidiyor. Sadece senin için değil. Bunun geneli ney istatistiği ney. Siteye giren kaç kişiden kaçı reklamlara tıklar sayfaya girdikten ne kadar süre sonra tıklar. sayfanın neresindeyken tıklar. Bunların hepsini ölçer bir istatistik çıkartır seni bu istatistikle ölçer.

Birde şöyle düşünün hep bakıyorum buralarda işte şunu yapsam banlanırmıyım. 5 orjinal yazı 3 kopya yazı olsa veya 3 orjinal 5 kopya yazı olsa. İşte bilmem 3 ünü spinlesem anlar mı? Hep kısa yoldan köşeyi dönme. Hep bir Alicengiz oyunları. Olaya şu gözden bakmıyoruz hiç. Siz bir reklam veren olsanız. 5000 TL bütçe ayırdınız ve adsense reklamları 1 haftada bu 5000 TL bütçeyi kullandı harcadı. Siz googledan rapor almazmısınız kardeşim benim bu 5000 TL mi nerede harcadınız. Veya bu 5000 TL bütçe ayırdım ama kaç kişi reklamıma tıklayıp siteme geldi ürün aldı. Siteme gelenler hangi sitelerdne geldi. Alakasız yerden mi. Kadın güzellik forumunda ikeanın matkap reklamı çıksa ne kadar işe yarar sizce.

Yine bir yerde çok güzel bir tanım okumuştum. En iyi site odur ki siteye giren ziyaretçi ile sitenin kafa yapısının aynı olması. Yani ziyaretçinin siteye gelme amacı ile site içeriği yapısı aynı olunca ziyaretçi sitede daha çok vakit geçirecek. Buda sizin doğru işi yaptığınızı gösterecek. Ve sitede çıkan reklamlarda site içeriği ile alakalı olacağı için dolayısı ile site ziyaretçi profili ile direk alakalı olacaktır. Ve reklamlar daha çok ilgi çekip daha çok tıklanacaktır. Ne kadar trafik aldığından çok aldığınız trafiğin kalitesi önemli. Aynı trafiğe sahip iki ayrı kategorideki sitenin kazançları alakasız şekilde farklı olabilmektedir. Özellikle aynı trafik hacmine sahip olup belirli bir niş üzerine değilde çok alanda yazan site ve blogların adsense kazançları belirli bir niş üzerine yazan sitelere göre daha az olacaktır.