Native advertising bugün her yerde. Bu bir terim değil, aynı zamanda rahatsız edici olmadan hedef kitlenize ulaşmak ve istikrarlı bir para kazanma kanalı oluştumak için en etkili yoldur. En çekici yanı ise native reklamlar kullanıcıyı yayık ve reklam yorgunluğa daha az olası olmasıdır, daha yüksek tutma oranı (3 kat kadar), eCPM (2 kat kadar) ve tıklama oranları (IHS Inc. ve Facebook’s Audience Network tarafından yayınlanan çalışmaya gore). Çalışmada ayrıca tüketicilerin native ads ile standart banner reklamlara gore %20-60 daha fazla meşgul bulunmuştur. Örneğin, adnow.com’da bizim ortalama tıklama oranımız %1 dir, bu etkinliği sadece en iyi bannerler sağlayabilirler. Bu yüzden, reklamverenlerimizden % 87’I native ads’ı satın almaktadır.
Tüm bu faaliyetler bir arada yüksek ato satış dönüşümünü sağlamaktadır. Ortalama dönüşüm oranı seviyesi geleneksel reklamlardan daha yüksektir ve %45 tutarındadır (InMobi araştırmaya göre) bu da reklam kampanyaların ROI’sini artırır. Uzmanlara gore, reklamverenlerin native ads segmentindeki toplam bütçelerin 2016 yılının sonunda $13.9 milyar , 2017 yılında ise $17.3 milyar, ve 2018 yılında $21 milyar olacağı tahmin etmektedir.
Facebook, Instagram, Twitter ve Tumblr gibi sosyal dev platformlar zaten native ads ile para kazanmaktadır. Time Inc, Forbes, The Wall Street Journal ve New York Times dahil yayıncılık sektörü, kendi masaüstü ve mobil ortamlar içine native reklamları entegre etmiş
2016 Native ads pazarı
Bunu da bir örnek ile gösterdiler, bu da oldukça verimli olmuştur: eMarketer araştırmaya gore, tüketiciler native reklamlara standart bannerlere gore %25 daha çok bakmaktadır, ve %18’lik satın alma niyeti artışı kaydediyorlar. eMarketer native ads harcamalarını sadece Amerika’da 5.7 milyar dolar olacağını tahmin etme hiç şaşırtıcı değildir.
Itiraf etmek zor olabilir, ama geleneksel dijital reklam unutulup batıyor.
Bugün mobile daha çok trafik hareket ettikçe, Audience Network’ta uygulamaların %50’den daha fazlası native reklamları özel olarak kullanmaktadır.
Native ads ve ROI
Native reklam para kazandırmak ve içeriğini tanıtmak için yayıncılar için en verimli aracılardan biri olarak göze çarpmaktadır.
Native reklamlar çok yumuşak ve görsel olarak organik görünüyor ve markalaşmış reklam gibi bir gelir üretmektedir. Böylece her, hatta en küçük webmaster aynı erişime sahip olacak ve büyük ölçekli platformu olarak aynı işbirliği şartlar altında çalışmak mümkün olacaktır.
Örneğin, Adnow’da İngilizce konuşan izleyici ile en başarılı web sitelerinden her webmaster CPM 2 dolara kadar kazanabilir.
Böyle bir şekilde, yayıncılar daha fazla reklamveren sahip olacak ve web sitelerini para kazanma konusunda daha iyi sonuçlar elde etmektedir.
Native reklamlar genişlemeye ve gelişmeye devam edecektir. Bu değişiklikler yayıncılar, reklamverenler ve tüketiciler için daha iyi hizmet, görünüm, performans ve native ads benimsenmesini değiştirir.
Uzmanlar tarafından tahmin olarak, neredeyse tüm mobil görüntülü reklamlar üçte ikisi (% 63.2) toplam reklamveren harcaması 2020 yılında $53 milyar olacaktır. Masaüstü için bu tutar $57,07 milyar olacaktır. Masaüstü native kullanıcıları enlemi daha geniştir ve ortalama tıklama oranları (TOlar) saygın %0,15’tir. Çoğunlukla, masaüstü için native ad kullanma Adnow reklamı yaklaşık %1 TO sahiptir.
Görüntülenebilirlik ölçümü için, Flash görüntülü reklamlar dünya çapında Q1 2015 için Sizmek göre, masaüstünde daha görüntülenebilir idi.
Daha önce de belirtildiği gibi, adnow.com da gösterimlerin % 90 native reklamlar tarafından sağlanmaktadır. Bunlardan% 40 mobil,% 60 masaüstü aittir.
Dünya çapındaki ücretli medyada harcama 2016 yılında %6,5 tırmanacaktır, dijital reklamdaki yatırım artması tarafından tahrikli. 2016 ile karşılaştırıldığında, bu rakamlar 2020 yılında % 5,4 azalacaktır.
2019 küresel reklam harcamaları için görünüm iyimser olmaya devam etmektedir, en önemli ekonomilere istikrar dönüşü ile reklamverenlerin güveni atrmaktadır. Dünya çapında reklam harcamaları 2019 yılı sonuna kadar 719,20 $ milyar dolara ulaşacak.
TV, gazete ve dergiler gibi geleneksel medya reklam yatırımları dijital formatta artan harcamalar olumsuz etkilenmiştir. Native reklamlar 2017 yılında önemli bir trend haline gelmiştir: reklamverenlerin bütçesinde önemli bir paya sahip olmaktadır.
AdNow analitik hizmeti.