el ilanı.
Dikkat cekisi başlıklar ile el ilanı bastırıp fazla dolaşmadan bulunduğunuz ilde merkezi bir yerde durun. örnek var ise metro çıkışı, otobüs terminali v.s. Hatta en güzeli cuma günleri cami çıkışı. dolaşmanıza gerek yok. Önünüzden geçene broşürü uzatın kendileri alırlar.
Satışı artırır mı? Bilemem.
Bildiğim şey ise bir sitem için ilan bastırmaya param yoktu. Yazıcıdan çıktı aldım makasla 3-4 parçaya kesmiştim. İçerik dikkat çekici idi.
Google arama motorunda diyanet sitesinden kopyaladığım sayfalarım diyanetin resmi sitesinin üzerine çıkmıştı. :)
İstanbul Eminönünde alt çarşının çıkış merdivenine dayanıp sadece gelen geçene ilanı uzatıyordum (2-3 saat kaldım) havada kapıyorlardı :) Birde Eminönü otobüs durağında 1 saat takılmam yetmişti. (Bir kaç otobüs şöföründen izin almıştım otobüs boş iken koltuk üzerlerine bıraktım. O günkü doğal hitler müthişti)
7-8 ay sonra domain host giderler nedeniyle uzatmadık. sitede gitti. Ahhhh adsense ahh bir öğrensem seni neler yapardım neler :D
Aklıma bir şeyler geldi. Doğal hit istiyorsan mesaj atman yeterli :)
Dikkat cekisi başlıklar ile el ilanı bastırıp fazla dolaşmadan bulunduğunuz ilde merkezi bir yerde durun. örnek var ise metro çıkışı, otobüs terminali v.s. Hatta en güzeli cuma günleri cami çıkışı. dolaşmanıza gerek yok. Önünüzden geçene broşürü uzatın kendileri alırlar.
Satışı artırır mı? Bilemem.
Bildiğim şey ise bir sitem için ilan bastırmaya param yoktu. Yazıcıdan çıktı aldım makasla 3-4 parçaya kesmiştim. İçerik dikkat çekici idi.
Google arama motorunda diyanet sitesinden kopyaladığım sayfalarım diyanetin resmi sitesinin üzerine çıkmıştı. :)
İstanbul Eminönünde alt çarşının çıkış merdivenine dayanıp sadece gelen geçene ilanı uzatıyordum (2-3 saat kaldım) havada kapıyorlardı :) Birde Eminönü otobüs durağında 1 saat takılmam yetmişti. (Bir kaç otobüs şöföründen izin almıştım otobüs boş iken koltuk üzerlerine bıraktım. O günkü doğal hitler müthişti)
7-8 ay sonra domain host giderler nedeniyle uzatmadık. sitede gitti. Ahhhh adsense ahh bir öğrensem seni neler yapardım neler :D
Aklıma bir şeyler geldi. Doğal hit istiyorsan mesaj atman yeterli :)
Merhabalar,
Önclikle sitenizi inceledin. Oldukça başarılı bir çalışma olmuş. Şuanda biz de e-ticaret sektöründe online olarak satış yapmaktayız. Bu nedenle Sizin şuanda içerisinde bulunduğunuz durumu gayet iyi anlıyorum. Size ve diğer bu sektörde yer alan ve almakta olan arkadaşlara bu konuda yaşamış olduğum tecrübeleri paylaşmak isterim.
Web sitemizi ilk açtığımızda bizde buna benzer şeyler yaşadık. Sonra piyasadaki rakiplerimizi belirleyip onların gidişatlarına göre yol haritası belirledik. İlk karşılaştığımız fark tabi ki doğal olarak fiyat ve kampanyalardı.Bildiğiniz üzere şuanda e-ticaret sektörü oldukça gelişmekte ve her sektörün belirli başlı taşlanmış markaları yer almakta.Bu firmalar doğal olarak bulunduğunuz sektörün en büyük pasta payına sahip olmaktadırlar.Tüm bu araştırma ve incelemeler sonucunda ; Yeni modeller ve müşterilere daha iyi fiyatlar sunabilmek için bu işi kaliteli ve daha hesaplı yapan firmaları bulmak oldu.Tabiki yeni bir firma olduğunuz için sizlere kimse hoşgeldin diyip kollarını açmaz. Bize de kimse kollarını açmadı. Fakat yılmadan 1 firma 10 firma 100 firma herkezin kapısını çalarak değerlendirme yaptık. Sonuç olarak Daha cazip fiyatlara, farklı ve piyasada olmayan modelleri bularak satış işlemlerine başladık. 1 Kaç ay içerisinde oldukça iyi sonuçlar aldık. Size tavsiyem Sizde piyasa analizi yaparak rakip firmaları takip edip ona yakın veya daha farklı firmalar bulup, Anlaşma sağlayın. Sizin sattığınız modeller piyasada her önünene gelen firmada bulunmasın (Bu en önemli kriter.) İlla para harcamak zorunda veya bütçe bulmak zorunda değilsiniz. Kimi firmalar ürün görselleri ve bir sürü stokları olmasına rağmen onlarda bu sektörün liderleri tarafından dikkate alınmamaktadır. Sizlerde bu dikkate alınmayan firmalara erişip modellerini inceleyip uygun fiyata anlaşın.Ya da bu firmalara belli bir miktar para vererek 1000 2000 TL lik bir cari hesabı açın. Sattığınız ürünlerden bu bakiyenizden düşürerek cironuzu arttırın. Belirli bir hacme ulaştığınızda merak etmeyin tedarikçiler sizin peşinizden koşacaktır.
2. Hususa değinecek olursak Reklam konusu; Belirttiğiniz reklam 200 TL veya 2000 TL olması ile alakalı değil. Yukarıda da bahsettiğim gibi artık interneti kullanan kullanıcı sayısı arttığı gibi bilinçli müşteri sayısı da arttığı gerçeğini unutmayın. Bilinçli bir müşteri bir malı alırken bir çok siteden eleme yaparak, fiyat kalite ve kampanya gibi kriterleri göz önünde bulundurarak sipariş işlemini oluşturur. Sizin sattığının ürünlerin rakip firmalarda aynısı daha ucuz ve daha kalitelisi olduğunu bilen müşteriler doğal olarak sizi tercih etmeyecektir. Sizde bu konuda kendi tarzınızı oluşturarak, ilk etaplarda piyasada bulunamayan ürünler üzerine yoğunlaşın. İletişim kanallarınızı hep açık tutun. Daha elverişli kampanyalar ile müşterilere daha iyi fırsatlar sunun. Örneğin: 100 TL üzeri kargo ücretsiz. Bu artık e-ticaret sitelerinin olmazsa olmazıdır. Bunu nereden baksanız bir çok müşteri bilmekte ve sırf kargo ücretlerinden dolayı sepet sayfasından geri çıkmaktadırlar. Bunları google analiysticten de takip edebilirsiniz > Davranış sekmesinden. Benim yorumum bu konuda müşteriye gösterdiğiniz fiyat kdv dahil ve tek fiyat olsun extra maliyet, Banka komisyonu, Kargo ücreti ve kapıda ödeme hizmet bedelini müşteriye yansıtmayın. Müşteriyi kendiniz olarak düşünün. Çünkü bizlerde birer müşteriyiz.Ben bir mal 19,90 TL ise bu fiyata almak isterim. Sepet aşamasında 5,99 Kargo, kapıda ödeme ücreti 7 tl ve banka komisyonu 1 tl gibi fiyatlar ile o ürün 30-40 liraları görüyorsa o siparişin başarılı olma şansı çokk düşüktür. Yeni sitelerde ise imkansıza yakındır. Çünkü trafik ve ziyaretçi sayısı az olduğu için hedefi tutturmak oldukça zor olsa gerek. Yani asıl olay reklama ayırdığınız bütçe değilde müşteriye sunmuş olduğunuz, Hizmet kalitesi ve Kampanyalardır.
Son olarakta; Yeni kurulan sitelerde veya yeni yeni bir portföy oluşturmaya çalışan sitelerde kesinlikle amacınız KAR GÜTMEK olmasın! Siz sadece tanıtımınızı yapabilmeye, daha fazla insana ve daha fazla portföye erişmeye çalışın. Yani kar oranından çok "BAŞARILI İŞLEM" ve "YENİ MÜŞTERİ PORTFÖYÜ" konuları üzerinde durun. Merak etmeyin belki ilk etaplarda bu şekilde para kazanmazsınız biraz amelelik çekersiniz ama; zamanla her müşteri size yeni bir müşteri; her yeni başarılı işlem sayısı sizin sitenize olan güvenin ve prestijinizin artması; prestijinizin artması ve kitlenizin gelişmeside dolaylı olarak size ticari kazanç olarak geri dönecektir.ASLA PES ETMEDEN, karamsar olmadan, kitleye yönelik, yeni müşterilere erişim ve iletişim kanallarını açık tutmaya bakın. Göreceksiniz ki ilerleyen aşamalar da bu şekilde kararlı ve başarı odaklı çalışmaya devam ettiğinizde BAŞARI SİZİN yanınızda olacaktır.
"Çünkü başarı AŞK gibidir. Onu arzulayan ve hazır olana gelir."
Size ve diğer arkadaşlara, yardımcı olmak fikir vermek üzere bu şekilde bir paylaşımda bulundum.Dilim döndüğünce Tecrübelerimi sizler ile paylaşmaya çalıştım. Umarım yararlı olmuşumdur.
Önclikle sitenizi inceledin. Oldukça başarılı bir çalışma olmuş. Şuanda biz de e-ticaret sektöründe online olarak satış yapmaktayız. Bu nedenle Sizin şuanda içerisinde bulunduğunuz durumu gayet iyi anlıyorum. Size ve diğer bu sektörde yer alan ve almakta olan arkadaşlara bu konuda yaşamış olduğum tecrübeleri paylaşmak isterim.
Web sitemizi ilk açtığımızda bizde buna benzer şeyler yaşadık. Sonra piyasadaki rakiplerimizi belirleyip onların gidişatlarına göre yol haritası belirledik. İlk karşılaştığımız fark tabi ki doğal olarak fiyat ve kampanyalardı.Bildiğiniz üzere şuanda e-ticaret sektörü oldukça gelişmekte ve her sektörün belirli başlı taşlanmış markaları yer almakta.Bu firmalar doğal olarak bulunduğunuz sektörün en büyük pasta payına sahip olmaktadırlar.Tüm bu araştırma ve incelemeler sonucunda ; Yeni modeller ve müşterilere daha iyi fiyatlar sunabilmek için bu işi kaliteli ve daha hesaplı yapan firmaları bulmak oldu.Tabiki yeni bir firma olduğunuz için sizlere kimse hoşgeldin diyip kollarını açmaz. Bize de kimse kollarını açmadı. Fakat yılmadan 1 firma 10 firma 100 firma herkezin kapısını çalarak değerlendirme yaptık. Sonuç olarak Daha cazip fiyatlara, farklı ve piyasada olmayan modelleri bularak satış işlemlerine başladık. 1 Kaç ay içerisinde oldukça iyi sonuçlar aldık. Size tavsiyem Sizde piyasa analizi yaparak rakip firmaları takip edip ona yakın veya daha farklı firmalar bulup, Anlaşma sağlayın. Sizin sattığınız modeller piyasada her önünene gelen firmada bulunmasın (Bu en önemli kriter.) İlla para harcamak zorunda veya bütçe bulmak zorunda değilsiniz. Kimi firmalar ürün görselleri ve bir sürü stokları olmasına rağmen onlarda bu sektörün liderleri tarafından dikkate alınmamaktadır. Sizlerde bu dikkate alınmayan firmalara erişip modellerini inceleyip uygun fiyata anlaşın.Ya da bu firmalara belli bir miktar para vererek 1000 2000 TL lik bir cari hesabı açın. Sattığınız ürünlerden bu bakiyenizden düşürerek cironuzu arttırın. Belirli bir hacme ulaştığınızda merak etmeyin tedarikçiler sizin peşinizden koşacaktır.
2. Hususa değinecek olursak Reklam konusu; Belirttiğiniz reklam 200 TL veya 2000 TL olması ile alakalı değil. Yukarıda da bahsettiğim gibi artık interneti kullanan kullanıcı sayısı arttığı gibi bilinçli müşteri sayısı da arttığı gerçeğini unutmayın. Bilinçli bir müşteri bir malı alırken bir çok siteden eleme yaparak, fiyat kalite ve kampanya gibi kriterleri göz önünde bulundurarak sipariş işlemini oluşturur. Sizin sattığının ürünlerin rakip firmalarda aynısı daha ucuz ve daha kalitelisi olduğunu bilen müşteriler doğal olarak sizi tercih etmeyecektir. Sizde bu konuda kendi tarzınızı oluşturarak, ilk etaplarda piyasada bulunamayan ürünler üzerine yoğunlaşın. İletişim kanallarınızı hep açık tutun. Daha elverişli kampanyalar ile müşterilere daha iyi fırsatlar sunun. Örneğin: 100 TL üzeri kargo ücretsiz. Bu artık e-ticaret sitelerinin olmazsa olmazıdır. Bunu nereden baksanız bir çok müşteri bilmekte ve sırf kargo ücretlerinden dolayı sepet sayfasından geri çıkmaktadırlar. Bunları google analiysticten de takip edebilirsiniz > Davranış sekmesinden. Benim yorumum bu konuda müşteriye gösterdiğiniz fiyat kdv dahil ve tek fiyat olsun extra maliyet, Banka komisyonu, Kargo ücreti ve kapıda ödeme hizmet bedelini müşteriye yansıtmayın. Müşteriyi kendiniz olarak düşünün. Çünkü bizlerde birer müşteriyiz.Ben bir mal 19,90 TL ise bu fiyata almak isterim. Sepet aşamasında 5,99 Kargo, kapıda ödeme ücreti 7 tl ve banka komisyonu 1 tl gibi fiyatlar ile o ürün 30-40 liraları görüyorsa o siparişin başarılı olma şansı çokk düşüktür. Yeni sitelerde ise imkansıza yakındır. Çünkü trafik ve ziyaretçi sayısı az olduğu için hedefi tutturmak oldukça zor olsa gerek. Yani asıl olay reklama ayırdığınız bütçe değilde müşteriye sunmuş olduğunuz, Hizmet kalitesi ve Kampanyalardır.
Son olarakta; Yeni kurulan sitelerde veya yeni yeni bir portföy oluşturmaya çalışan sitelerde kesinlikle amacınız KAR GÜTMEK olmasın! Siz sadece tanıtımınızı yapabilmeye, daha fazla insana ve daha fazla portföye erişmeye çalışın. Yani kar oranından çok "BAŞARILI İŞLEM" ve "YENİ MÜŞTERİ PORTFÖYÜ" konuları üzerinde durun. Merak etmeyin belki ilk etaplarda bu şekilde para kazanmazsınız biraz amelelik çekersiniz ama; zamanla her müşteri size yeni bir müşteri; her yeni başarılı işlem sayısı sizin sitenize olan güvenin ve prestijinizin artması; prestijinizin artması ve kitlenizin gelişmeside dolaylı olarak size ticari kazanç olarak geri dönecektir.ASLA PES ETMEDEN, karamsar olmadan, kitleye yönelik, yeni müşterilere erişim ve iletişim kanallarını açık tutmaya bakın. Göreceksiniz ki ilerleyen aşamalar da bu şekilde kararlı ve başarı odaklı çalışmaya devam ettiğinizde BAŞARI SİZİN yanınızda olacaktır.
"Çünkü başarı AŞK gibidir. Onu arzulayan ve hazır olana gelir."
Size ve diğer arkadaşlara, yardımcı olmak fikir vermek üzere bu şekilde bir paylaşımda bulundum.Dilim döndüğünce Tecrübelerimi sizler ile paylaşmaya çalıştım. Umarım yararlı olmuşumdur.
ağzınıza emeğinize sağlık umarım benim gibi sorunu olan başka arkadaşlarda faydalanır bu güzel yorumunuzdan