lostyazilim
tr.link

IV. Ulusal Çalışma Ekonomisi ve Yönetim Kongresinden Notlar

5 Mesajlar 1.055 Okunma
lstbozum
tr.link

mertcanermis mertcanermis Proje Yöneticisi Kullanıcı
  • Üyelik 10.05.2011
  • Yaş/Cinsiyet 31 / E
  • Meslek Proje Yöneticisi
  • Konum
  • Ad Soyad M** E**
  • Mesajlar 132
  • Beğeniler 86 / 19
  • Ticaret 13, (%100)
Öğrencisi olduğum İstanbul Üniversitesi İktisat Fakültesi M1 Anfisinde yapılan IV. Ulusal Çalışma Ekonomisi ve Yönetim Kongresi katılımcılar ve konuşmacılar ile bir hayli heyecanlı geçti. Panel Başkanlığını Prof. Ahmet İncekara’nın yaptığı kongrede yer alan konuşmacılar;

1. Baybars ALTUNTAŞ, Deulcom International Kurucusu
2. Haluk OKUTUR, Simit Sarayı Yönetim Kurulu Başkanı
3. Dr. Fatih ANIL, ORKA Grup ( Damat ) Yönetim Kurulu Başkanı

İÜ Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri Kulübü tarafından bu sene dördüncüsü düzenlenen “Ulusal Çalışma Ekonomisi ve Yönetim Kongresi” insanın küreselleşen dünyada vazgeçilemez bir kaynak konumunda olduğu aynı zamanda iş hayatı; endüstri ilişkilerinin iki tarafı olan çalışan ve yönetici açısından değerlendirildi.

Türkiye’de perakende sektöründe önemli bir canlılığa sahip olduğu su götürmez bir gerçek. Markalaşma konusunda küresel ticaret ağında geri planda kalmış olmamıza rağmen perakende açısından önemli bir noktaya gelmiş bulunmaktayız. seneler evvel Türkiye’de sayılı alışveriş merkezi varken günümüzde sayıları yüzlerle ölçülmektedir.

Dünden Bugüne Simit Sarayı ve Haluk Okutur

Simit Sarayı ülkemizde simitin nasıl markalaşacağını gösteren açık bir örnektir. İlk kurulduğu zamanlarda, Boğaziçi Üniversitesi’nin karşısında açılan Simit Sarayı günlük ortalama 1500 – 2000 civarında müşteri ağırlarken son gelinen noktada günlük 400.000+ müşteriye ulaşmaktadır. Her sene ciddi rakamlarla eleman alımı gerçekleştiren ve istirarlı bir şekilde açtığı mağazaları ile global bir marka haline gelme yolunda ilerlemektedir. Hedefleri 100.000 kişiye istihdam sağlamak olan firma şube sayısını 32.000 + 1 seviyelerine ulaştırarak Mc Donalds’ın sahip olduğu 32.000 rakamını geçmek niyetinde. Yerel anlamda marka değerini yakalamış olan Haluk Okutur, Manhattan şubesi ile hedeflerini gerçekleştirme yolunda ilerliyor. Kendilerine bu yolda başarılar dileriz.

Markalaşmada Bilgi Faktörü

Klasik üretim faktörüleri bir yana bilgi bir yana. Markalaşma bilgi faktörünün en iyi şekilde kavranması ile mümkündür. Ürün ve hizmetlere inovatif yapıyı kazandırmak insanların sahip oldukları zihni ve mental birikim ile oluşmaktadır. Bu birikime sahip kişiler ile gelecek daha kaliteli ve zengin bakış açılarıyla yönetilecektir.

Markalaşmayı tanımlamak yanlış olur. Kendisini sınrılandırmak gelişen iş dünyasında ve ticaret ağında kolay değildir. Bir taşla iki kuş vurmak eşittir markalaşmak dersek; bir bardağı 5 liraya mal edip 10 lira satabilirsiniz. net olarak 5 lira karınız olabilir. bir bardağı 5 liraya mal edip 20 liraya satabilirseniz bir başarı ivmesi yakalamışsınız demektir. Ürünleri ve hizmetleri satmanın bir maliyeti vardır. Lakin markayı satmanın herhangi bir maliyeti yoktur. Van Gogh birisinin isteği üzerine resim çizer ve karşılığında 30.000 $ fiyat biçer. Fiyatı öğrenen kişi durumu şaşkınlıkla karşılar. Halbuki resimde 30 yıllık birikim ve kazandığı tecrübenin yarattığı marka değeri yatmaktadır.

Rekabeti, markalaşmayı, Türkiye’de perakendenin durumunu ve ekonomik değerleri konuştuğumuz bu kongrede emeği geçen herkese teşekkürler diyorum. Başka kongrelerde görüşmek üzere..


Kaynak
 

 

mertcanermis.com
wmaraci
reklam

NeoEkonomi NeoEkonomi WM Aracı Kullanıcı
  • Üyelik 29.11.2011
  • Yaş/Cinsiyet 35 / E
  • Meslek ekonomist
  • Konum İstanbul Avrupa
  • Ad Soyad E** Y**
  • Mesajlar 1111
  • Beğeniler 109 / 251
  • Ticaret 23, (%96)
çalışma ekonomisi kısmına dair pek bir şey bulamadım ancak bir yönetim daha doğrusu yöneticilik kongresine benzemiş. aslında kongreler farklı amaçlar için düzenlenir bu daha çok bir seminer sempozyum şeklinde geçmiş gibi..

Başarılarınızın devamını dilerim.
 

 

mertcanermis mertcanermis Proje Yöneticisi Kullanıcı
  • Üyelik 10.05.2011
  • Yaş/Cinsiyet 31 / E
  • Meslek Proje Yöneticisi
  • Konum
  • Ad Soyad M** E**
  • Mesajlar 132
  • Beğeniler 86 / 19
  • Ticaret 13, (%100)

NeoEkonomi adlı üyeden alıntı

çalışma ekonomisi kısmına dair pek bir şey bulamadım ancak bir yönetim daha doğrusu yöneticilik kongresine benzemiş. aslında kongreler farklı amaçlar için düzenlenir bu daha çok bir seminer sempozyum şeklinde geçmiş gibi..

Başarılarınızın devamını dilerim.


evet kongreden çok karşılıklı konuşmanın olduğu bir sempozyuma döndü. aslında amaç bazı başarı hikayeleri ve girişimcilerle öğrencileri bir araya getirmekti. bu noktada yararlı olduğunu söyleyebilirim.

teşekkürler..
 

 

mertcanermis.com

NeoEkonomi NeoEkonomi WM Aracı Kullanıcı
  • Üyelik 29.11.2011
  • Yaş/Cinsiyet 35 / E
  • Meslek ekonomist
  • Konum İstanbul Avrupa
  • Ad Soyad E** Y**
  • Mesajlar 1111
  • Beğeniler 109 / 251
  • Ticaret 23, (%96)
tahmin ettiğim kadarıyla o girişimciler ve başarılı kişiler bellli marka patronları idi. sermaye ile oluşturulmuş oluşumlar girişim olarak adlandırılıyor oralarda. Bolcada o firmaların tanıtımları yapıldı tahminime göre.. Tabi konferansa katılmadım ancak artık genel bir durum bizimkisi.
 

 

wmaraci
wmaraci

mertcanermis mertcanermis Proje Yöneticisi Kullanıcı
  • Üyelik 10.05.2011
  • Yaş/Cinsiyet 31 / E
  • Meslek Proje Yöneticisi
  • Konum
  • Ad Soyad M** E**
  • Mesajlar 132
  • Beğeniler 86 / 19
  • Ticaret 13, (%100)
izlenimlerim; kanımca sermaye ile oluşturulmuş diyemeyiz.. haksızlık olur gibi :) lakin olağanüstü başarılara imza atılmış da diyemeyiz ki zamanla belki bu da olur. reklam pek fazla yapılmadı. özellikle simit sarayı dışında marka ismi geçmedi.
 

 

mertcanermis.com
wmaraci
wmaraci
Konuyu toplam 1 kişi okuyor. (0 kullanıcı ve 1 misafir)
Site Ayarları
  • Tema Seçeneği
  • Site Sesleri
  • Bildirimler
  • Özel Mesaj Al