SEO ile ilgili bilgilerini aktaran insanlara dikkat ettiyseniz, birçoğu her şeyi yüzeysel olarak anlatır. Bunun sebebi, kendileri, teoride bildiklerini, pratiğe dökerek test etmeleri ve verdikleri bu emeğin karşılığında bütün bunları açıklamak istememeleridir. Biraz da ben biliyorum, insanlar bilirse, bana rakip çıkar mantığı da diyebiliriz... Yüzeysel anlatımlarda genelde herkesin bildiği; ama geliştiremediği meselelere değiniliyor ve böylece SEO ile ilgilenen kişi de; yeterince üzerine düşemediği için, kendi çemberinden çıkamıyor ve potansiyelini büyütemiyor...
Bu konuda sizlere SEO'nun her yerde açıklanmayan, ince detaylarından bahsedeceğim. Elimden geldiğince yüzeysel olarak anlatmayacağım ki, ciddi anlamda işinize yarayacak şeyler öğrenebilesiniz.

Birkaç aydır, SEO konusunda, ciddi anlamda ne bir sinerji yapabiliyorum ne de kritik. Bir süredir "yazmak" üzerine kendimi geliştirdiğimden olsa gerek, arada bir göz atmak dışında bir şey yapmıyorum. Sanırım bütün bunları yazmak, bana da iyi gelecek. Biraz da ironi yaparak keyifli olmasını sağlamak istiyorum.

1- SEO BÜTÜNSELDİR!

SEO bütünseldir denildiğinde, akla gelen ilk şey, SEO diye bir pasta olsun. SEO pastası büyüktür. Paramparçadır ve her parçası ayrı bir önem taşır. Fakat, doğum günü pastaları hemen hemen eşit bölünebilirken, SEO pastası asla eşit bölünmez. SEO pastasının bölünmüş her parçası, çok farklı büyüklüklerdedir. Bu nedenle de; SEO pastasının büyük parçaları, pastayı asıl pasta yapan kısımlardır. O kısımlar olmazsa, pasta da pastaya pek benzemez. İşte bu büyük parçaları görmek gerekir ki, kendi kendimize saçmalamayalım. Ama yine de ülkemiz çocuklarına iyi davranmıyor, saçmalamamız normaldir...

NE YAPIYORSUNUZ?

Ben siteme backlink aldım, on page SEO yaptım, siteme özgün makale giriyorum, yükselmiyor!

Hepsini yapmışsın. Tebrik ederim; ama Google algoritması sence bu kadar basit mi? Yediğin pasta, eline yüzüne bulaşmıştı ve öylece kaldın. Neden; çünkü selpak bitmiş. Selpağın bitmesini anlarım da; hala üzerine kola içmek nedir yahu? İçme... Koskoca Google'dan bahsediyoruz. Algoritma sürekli gelişim içinde. Sen kalkmışsın ben bunları yaptım, yükselemiyorum diye ağlıyorsun. Şimdi tek tek değinelim.

A) "BEN SİTEME BACKLİNK ALDIM" CÜMLESİ, PASTANIN BÜYÜK BİR BÖLÜMÜDÜR; FAKAT PASTANIN İÇİNDEKİ ÇİLEK, MUZ VE DAHA FAZLASINI DA GÖRMEK GEREKİR. HEMEN HEMEN HER KRİTER, KENDİ İÇİNDE KRİTERLER BARINDIRIR. ÖNEMLİ OLAN BUNLARI FARK ETMEKTİR. YOKSA PASTANIN TADINI NASIL ALACAKSIN? LEZZETİ BİLMEDEN, PASTANIN TADINI ALAMAZSIN. BU BİLİNÇSİZ BİR TAT ALMA OLUR. KEYFİ OLMAZ. BAŞARISIZCA BİR YEME BİÇİMİDİR.

Ana sayfaya alınan backlinkler, doğrudan bağlantı, keyword bağlantı ve görsel bağlantı backlink olarak üçe ayrılır.

a1) Ana Sayfaya Doğrudan Bağlantı

Ana sayfanın direkt linkini vermektir. Bakınız: www.seopastasinintadiyok.com

Şimdi bu kriterin bilinmeyenlerini ortaya dökelim...

Ana sayfaya alınan doğrudan bağlantı, sitenin içinde yer alan keywordlerin hepsinde yükseliş sağlar.

Örnek: SEO Pastası, SEO Pastası Yiyorum, SEO'dan Pasta

Doğrudan bağlantı alındığı zaman, site başlığında yer alan bütün bu keywordlerde yükseliş yakalanır. Aynı zamanda sitenin içeresinde yer alan ve yoğunluğu fazla olan keywordlerde de yükseliş sağlanır...

a2) Ana Sayfaya Keyword Bağlantı

Keyword bağlantı almak, hangi keyworde link verildiyse, en çok onda yükseliş yakalanmasını sağlar. Bu şekilde alınan backlinkin, site yapısının komple güçlenmesine olan etkisi daha zayıftır; ama yine de etkisi vardır. Amaç, belirli bir keywordde yükseliş yakalamaksa eğer -bu kurumsal sitelerde oluyor genelde- o zaman keyword link alarak ilerlemelisiniz. Fakat; amaç bütün site yapısını güçlendirmek ve atılan her içerikte üst sıralarda yer almaksa eğer, o zaman keyword bağlantı değil, doğrudan bağlantı almalısınız. Yoksa yediğiniz pastayı neden yediğinizi bilmezsiniz. Oysaki o bir SEO pastasıdır, doğum günü pastası değil. Neyi, neden yediğini bilmek çok önemli!

a3) Ana Sayfaya Görsel Bağlantı

Görsel bağlantı almak, çok doğal bir backlink alma çeşitidir. Bu şekilde alınan backlink sayesinde, hem ana sayfanın tüm keywordlerde güçlenmesini sağlayabilir hem de "alt" "title" gibi taglar vererek, bazı kelimelere Google'ın öncelik vermesini sağlayabilirsiniz. Görsel bağlantı, doğrudan ve keyword bağlantının ikisini birden yapmaya yarıyor; fakat ikisini aynı anda yapınca da; etkisi daha az oluyor. Bir nevi toplu çalışma denilebilir...

B) "ON PAGE SEO YAPTIM" CÜMLESİ DE SEO PASTASININ BÜYÜK BİR BÖLÜMÜNÜ KAPSAR. BU KISMI YERKEN, NEYİ YEDİĞİNİ VE KARNININ DOYUP DOYMADIĞINI ANLAMAZSIN. SANIRIM PASTANIN EN SADE KISIMLARINDAN BİRİ. İNSAN MİDESİNDE BİLE HİSSETMİYOR.

b1) On Page Yaptım, Etkisi Pek Yok

Yahu On Page yedin de; kola içtin mi? Sen yediğin On Page'nin üzerine kola içmezsen, nasıl etkisini tam olarak göreceksin? Göremezsin. On page yapıldıktan hemen sonra backlink çalışmalarına başlanmalıdır, böylece On Page SEO'nun etkisini görmeye başlarsın. O kelimelerde yükselirsin falan filan.

b2) On Page Sitemi Düşürdü

On Page yaptıktan sonra, sitenin keyword yoğunluğunda ve birçok noktada değişiklik olur. Bu değişikler ise, bazı makaleleri düşürürken, bazı makaleleri yükseltir. Eğer On Page dikkatli yapılmazsa, yoğunluğun olduğu keywordler dışında büyük bir düşüş yaşanır.

C) "SİTEME ÖZGÜN MAKALE GİRİYORUM." CÜMLESİ, ÇOK ÇOK ÇOK ÖNEMLİ BİR KRİTER OLARAK GÖRÜLÜR; FAKAT SANILDIĞI KADAR BÜYÜK BİR KRİTER DEĞİLDİR. EĞER BÖYLE OLSAYDI, ***** MÜZİK GİBİ BAZI WEB SİTELERİ, BÜYÜK YÜKSELİŞLER YAKALAYAMAZDI. BU KRİTER, SANILDIĞI GİBİ BİR KRİTER DEĞİL. BU NOKTADA DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN, ÖZGÜN DEĞİL, BENZERSİZ İÇERİK OLUŞTURABİLMEK. GOOGLE ÖZGÜN OLUP OLMAMASINDAN DAHA ÇOK, BENZERSİZ OLMASINA DİKKAT EDER. GİRİLEN İÇERİK BEŞ CÜMLE DE OLSA VE BU BENZERSİZSE, EVET; DOĞRU YAPMIŞSINIZ DEMEKTİR.

c1) Benzersiz İçerik İşe Yaramadı

Benzersiz içeriği On Page SEO'ya uygun oluşturdun mu? Hayır... Pastayı bütün görmüyorsun ki ona göre oluşturasın. İçerikler, sitenin genel yapısında yapılan On Page SEO'ya uygun ve benzersiz üretilirse etkisi olur.

c2) Özgün Makale Hit Almıyor

Yahu sen, makalenin içerisinde, daha önce arama motorunda olmayan; ama çokça aranan kaç adet başlık ya da keyword kullandın? Önce bir bunu düşünmek lazım. Makale içerisinde, ne kadar benzersiz arama keywordu olursa, o keywordlerde o kadar üstlerde olunur ve o keywordlerden de hit alınır.

KALANINI DA BELKİ BİR GÜN YAZARIM. DÜŞÜNCELERİNİZİ BELİRTMEYİ UNUTMAYIN. SİZ DE BİR ŞEYLER EKLEMELİSİNİZ... SİNERJİ BÖYLE YAPILIR VE VERİM DE BÖYLE ALINIR. ŞU AN SİNERJİ YAPTIĞIM BİR ARKADAŞIM YOK, BELKİ ARANIZDAN BİRİ BANA ARKADAŞ OLUR. SEVGİLER. <3

NOT: ASLINDA BÜTÜN BUNLARIN DAHA DETAYLI ANLATILMASI GEREK; AMA DAHA FAZLA DETAYA İNİNCE KİTAP HALİNİ ALACAKTIR. BU YÜZDEN BU KADAR DETAYA İNEREK ANLATABİLDİM. GERİSİNİ DE; AÇIK KONUŞMAK GEREKİRSE, YAZMAYA ÜŞENDİM BİRAZ. BELKİ DAHA SONRA "2)" YAZARAK DEVAM EDERİM.