UNKEF Hocam geçersiz dediği;

Bu tür etkinlikler şunları içerir ancak bunlarla sınırlı değildir:

Kendi sitelerini tıklayan yayıncılar tarafından oluşturulan tıklamalar ve gösterimler
Bir veya daha fazla kullanıcı tarafından oluşturulan yinelenen reklam tıklamaları ve gösterimleri
Yayıncıların kendi reklamlarının tıklanmasını teşvik etmesi (örnekler arasında kullanıcıları reklamları tıklamaya teşvik eden dil kullanımı, çok sayıda yanlışlıkla tıklamaya neden olabilen reklam uygulamaları vb. olabilir)
Otomatik tıklama araçları ya da trafik kaynakları, robotlar veya diğer aldatıcı yazılımlar.


Geçersiz tıklamayı önlemek için de;

Uzmanlarımız, sizin ve reklamverenlerimizin çıkarlarını korumak amacıyla, Google reklamlarının aldığı tıklamaları ve gösterimleri dikkatle izler. Bunun için, hem otomatik sistemler kullanıyor hem de manuel incelemeler yapıyoruz ve reklamverenlerin maliyetlerini veya yayıncıların kazançlarını yapay olarak artırabilecek her türlü geçersiz tıklama etkinliğine karşı tüm reklam tıklamalarını ve gösterimlerini analiz ediyoruz.

Google’ın patentli teknolojisi, reklamverenlerin maliyetlerini veya yayıncıların kazançlarını yapay olarak artırabilen bir kullanım modeline uyup uymadıklarını belirlemek için tıklamaları ve gösterimleri analiz eder. Sistemimiz, kullanıcıların normal kullanımıyla oluşturulan etkinlikler ile reklamverenlerimiz açısından risk teşkil edebilecek etkinlikleri ayırmak için gelişmiş filtreler kullanır. Etik dışı davranan kullanıcılar, otomatik robotlar ve trafik kaynakları tarafından oluşturulan tıklamalar veya gösterimler ile yayıncıların kendi reklamlarının tıklanmasını sağlamaya çalışması, bu tür etkinliklere örnek olarak verilebilir. Sistemimiz çoğu geçersiz tıklamayı ve gösterimi filtrelememizi sağladığından, reklamverenlerimiz bu etkinliklerden dolayı ücretlendirilmez.

Otomatik sistemimize ek olarak, birçok özel araç ve kullanıcı davranışlarını izleme ve senaryoları analiz etme konusundaki kapsamlı deneyime dayanan çok çeşitli teknikler kullanarak geçersiz etkinlikleri saptayan özel bir ekibimiz vardır. Geçersiz etkinliklerle proaktif olarak mücadele etmek amacıyla sürekli olarak saptama mekanizmalarımızı geliştiriyoruz.

Hesabınızda geçersiz tıklamaları engellemek için, reklam uygulamanızın program politikalarımıza uyduğundan ve güvenilir olmayan bir kaynaktan gelen trafik için ödeme yapmadığınızdan emin olun. Başlangıç kılavuzumuzu okuyarak geçersiz etkinlik ve reklam uygulamasıyla ilgili daha fazla bilgi edinebilirsiniz.

Üçüncü bir tarafın reklamlarınızla ilgili geçersiz etkinlik oluşturduğundan kuşkulanıyorsanız, hesabınızda geçersiz etkinlikleri engellemeyle ilgili ipuçları için bu sayfayı inceleyebilirsiniz.


Kaynak : Google Amca.