Şöyle düşün,

Piyasada bulunan ve gerçekten iyi para kazandıran bir çok firma ile çalıştım. (Gerçekten iyi paralar aldım.)

Ama kelle koltukta her an her saniye kontrol ediyorsun, birisi inadına tıklayarak saldırı yapıyor, aynı gün onları bildiriyorsun ki hesabın askıya alınmasın. Sonra bunun reklam analizi var şusu var busu var. Sitenden giden ziyaretçi orantılı olsa bile belirli bir limite geldiğinde "bazı" firmalar hesabını kapatabiliyorlar.

Reklam almak için erken ama kesinlikle böyle projeler için firmalardan ortaklıkla reklam alma derim. Alacaksan git yüz yüze görüş, karşılıklı imzaları atıp, iki taraflı insiyatifleri hesapla. Çünkü bu işin bir çok detayı var.

Bana kalsa kiralama yöntemi en güzeli. Alıcı satıcı bir arada, bende Lokuf.com için bu sistemi kullanıyorum.

Reklamverenler belli, süreler belli. Önceden ödemeler yapılmış ve reklamları yayınlanmakta. İstatistikler ortada, ben banner olarak sattığım için günlük ziyaretçiden çok genel verimi kontrol ediyorum.

Sen tık usulü de çalışabilirsin, ama yinede araya komisyon firma katma derim. İlla yüksek yerlerden reklam alacaksan yüz yüze görüş, ha öyle böyle reklam alacağım dersen, projenin globalliğini iyi hesaplaman gerekir.

Şimdi sitende tek reklam var ve bu İstanbul'da olan bir teknoloji firmasının. Sitene onlarca kişi farklı yerlerden girerken bu reklam onların ilgisini çekmez. Yani her alandan çekecek şekilde kitleye ulaştığında başla reklam işine.

Ben bir reklam sunmam, 4-5 farklı reklam sunarım, insanlar istediğine ulaşır dersen orası ayrı bir olay zaten. İçerikte çeşitlilik olduğu gibi bu, reklamda da oldukça önemli bir mevzu.

Başarılar dilerim.