ülkemizdeki şartlar her yerde aynı değil. onca zaman doğuda çalıştım. öğrenci kalem kitap getirmiyor amaçsız ama tablet var. Zorunlu eğitim olduğu için mecbur liseyi de okuyor.
Böyle bir proje dünyada bir ilk. lokal olarak birkaç avrupa ülkesinde denenmiş. onlar da devam etmemiş. O yüzden eğitime katkısı +- ne kadar olduğu belli değil. Pilot okullar o ildeki gözde olan fen liseleri ve anadolu liselerinde uıyygulanmıs.ve başarılı olmuş. Sanki ülkenin tüm okulları fen lisesi seviyesinde ve alt yapısındaymıs gibi.
kar zarar ilişkisi ne kadar doğru hesaplandı belli değil. yaptığınız yatırımın karsılığı alınıyor mu takip edilmiyor. değişim - düzeltme yapılmıyor.
işi uygulayan öğretmenler donanımlı değil. okullarda doğru düzgün sıra yokken okulu temizleyen hizmetli yokken akıllı tahta alınması ve amacına uygun kullanılmaması var. bir sürü akıllı tahtada virus var. öğrenci neler yapmıs neler.
bir de doğuda kış ayları gündeen az 5-6 saat elektrik kesintisi olur, kaçak kullanımdan dolayı. kuş aylarında elektrik olmadığı için zaten kullanamazsın.
okula gelen telefon kabloları çalınırdı. 3-5 ayda ancak yapılır ve yine çalınırdı. internet olsa da emin olun eski adsl hızındadır. sayfa açılmaz neredeyse. bu internetle tüm öğrenciler internete girecek ders yapacak :)
birkaç yılda tamamlanması öngörülmüş ama hala tamamlanamamış. ilk hesaplanan maliyet 3,5 milyar dolardı galiba ( emin değilim ) bunun 3 katından fazla harcanmıs.
.... anlatılacak çok şey var Türkiyedeki eğitim (!) adına.
devletin kitaba yapacağı masrafı tablete yapıp uzun vadede ağacı koruma adına iyi düşünülmüş. ama gerekli alt yapı ve okul kültürü ülke genelinde aynı olmadığı için benim gözümde başarısız bir projedir.