Merhaba değerli ziyaretçilerim, henüz bu satırları yazmadan bir iki dakika önce telefon **************lığı yöntemlerinden birine maruz kaldım. Elbette kanmadım ama profesyonele yakın bir şekilde hareket ettikleri belliydi. Sizleri uyarmak boynumun borcudur ve ben de bu telefon **************lığı yöntemini sizlerle paylaşmak istiyorum.
Gün boyunca hepinize olduğu gibi benim telefonuma da bankalar tarafından sayısız telefon araması yapılıyor. Yaklaşık beş dakika önce yine telefonum çaldı ve ekrana baktığımda +714440400 numaralı telefondan bir arama yapıldığını gördüm. Banka aramalarıyla bayağı bir haşır neşir olduğum için Halk Bankası çağrı hizmetlerine ait telefon numarasının 4440400 olduğunu biliyordum ve bu numara da neredeyse aynısıydı. Sadece +71 kodu eklenmiş ve +714440400 numarası oluşturulmuş. Sizlere direkt diyaloğu aktarmak istiyorum;
**************(Bayan): İyi günler, Ekrem bey ile mi görüşüyorum.
Ben: Evet
**************(Bayan): Ekrem bey, Halk Bankası Müşteri Hizmetlerinden arıyorum, ismim ... Ekrem bey, geçtiğimiz yıl bankamıza kredi kartı ve hesap işletim ücreti masrafı iadesi için başvuruda bulunmuşsunuz ve 960 TL tutarında dosya masrafı iadesi tarafınıza yapılacaktır. Bu tutarın 460 TL'si kredi kartınıza diğer tutar da banka hesabınıza yatırılacaktır.
Ben: Yaa, tamam o zaman çok iyiymiş.
**************(Bayan): Ekrem bey bilgilerinizi teyit etmek adına soruyorum; Adresiniz ... ... ... olarak geçiyor doğru mudur?
Ben: Yok o eski adres, yeni adresim ... ...
**************(Bayan): Hemen kaydediyorum yeni bilgilerinizi. TC Kimlik Numaranız 12345678910, doğru mudur? (tam tamına doğru söyledi, TC'ye ulaşmanın kolay olduğunu anlayın artık)
Ben: Evet, doğrudur.
**************(Bayan): Ekrem bey şimdi sizden kredi kartınızın son 6 hanesini isteyeceğim. Daha sonra telefonunuza bir mesaj(kod) iletilecek ve onu bize ileteceksiniz.
Ben: ....dıt. dıt. dıt. (telefonu kapattım :D)
Dosya masrafı iadesi adı altında gerçekten de profesyonel bir telefon **************lığı hazırlanmış değil mi? Her ne kadar bu olayın telefon **************lığı olduğunu bilsem de daha kesin bilgi edinmek adına Halk Bankası'na ait gerçek çağrı merkezi hizmetleri telefonunu(4440400) aradım ve müşteri temsilcisine durumu ilettim. +714440400 no'lu telefonun kendilerine ait olup olmadığını sordum. Halk Bankası Müşteri Temsilcisi Can Bey sağ olsun ki durumun dosya masrafı iadesi telefon **************lığı olduğunu teyit etti ve gerçekte Banka tarafından tarafıma bir arama yapılmadığını söyledi. Can bey ayrıca şöyle bir bilgi daha ekledi ve Halk Bankası tarafından yapılan aramaların sadece 0850 222 0 400 ve 444 0 400 no'lu numaralar tarafından yapıldığının altını çizdi.
Dosya masrafı iadesi gibi hepimizin muzdarip olduğu can alıcı bir konuyla dolandırmanın daha kolay olduğunu düşünen **************lar, umarım ki çok fazla kişinin canını yakmaz. Siz siz olun, uyanık olun. +714440400 no'lu telefondan gelen aramaları kesinlikle açmayın. Benzer durumlarla karşılaşırsanız bizlerle paylaşın.
Kaynak: http://www.uydukafa.com/dosya-masrafi-iadesi-dolandiriciligi/