Meta Tag Kullanın, Bilinirliği Arttırın

Merhabalar google seo bilimcileri. Bugünkü makalemde çoğu zaman yanlış kullanıldığını gördüğüm, genellikle önemsenmeyen yada yanlış kullanılan, Seo için önemli bir etkene sahip olan meta tag kullanımı hakkında bilgi vermeye çalışacağım.


Meta Tag Nedir? Nasıl Kullanılır

Meta etiketleri site içerisinde belirme, imleme, dikkat çekme ve çağırma nitelikleri ile isimlendirebiliriz. Arama motorları girdiğinde, ziyaretçilerin site içerisinde dolaştığında onlara görünmeden arka planda kodlar ile oluşturulmuş bilgilerdir… Meta tag ekleme işlemi WordPress sistemler için header.php dosyasında, diğer sistemler içinde basitçe 2 “HEAD” etiketinin içerisine yazılmaktadır.

Siteler için kullanabileceğiniz 2 farklı meta etiketi vardır. Birincisi kullanmanızı tavsiye ettiğim ve muhakkak ki kullanmanız gereken, ikincisi ise aşırı ve gereksiz kullanılması pek iyi sonuç vermeyecek etiketler olarak ayırabiliriz. Bunların örneklerini vererek açıklayalım…

Meta keywords, anahtar kelimeler için kullanılan meta etiketidir. Sitemizin içeriğinde bulundurulan ana başlıklar ve içerikte geçen kelimeler için kullanılmaktadır.


Meta description, sitemizin içeriğini açıklayan yada özet geçmesini istediğimiz etikete verilen addır. Arama sonuçlarında başlığın altında gelen kısım description (Açıklama yazısı) dur. Keywords ten ayrı tutulmalı, anahtar kelime gibi yazılmamalıdır… Bir cümle olması seo açısından çok daha iyidir.


Sitenizin karakter kodlamasını gösteren etiket content-type olarak adlandırılır.


Burada özellikle tekrar söylemek istiyorum. Bu etiketleri kullansanız da olur, kullanmasanız da. Aşırıya kaçma gibi bir durumda olumsuz etki ile karşılaştığımı söyleyebilirim…

Abstract, tüm site için genel bir açıklama yapar, ne olduğunu ve ne içerdiğini anlatır.


Author etiketi ile site sahibinin, yazarın veya editörün isminin veya e-posta adresinin verilebileceği etikettir.


Copyright, sitenizin telif hakkı olduğunu ve bu hakların kime ait olduğunu gösteren etikettir.


Language, sitenizin içerdiği dilin tanımını yapmaktadır.


Revisit-After, arama motorlarının sitenize ne kadar zaman aralığında girmesini istediğinizi belirten etikettir. Burada zaman verebilirsiniz fakat eğer o zaman zarfı içerisinde sitenizde değişiklik görünmemişse zararlı olmaktadır.


Refresh, sitenizin içerisinde sürekli yenileme yapan etikettir. Haber sitelerinde güncel haber her saniye çıkabileceğinden çoğunlukla haber sitelerinde tavsiye edilmektedir. Diğer kullanımlarda kullanıcılara rahatsızlık vermekte, bazı form doldurulabilen alanlarda içeriği temizlemekte, kullanıcıyı zor durumda bırakmaktadır… Bazı adreslerde ise boş komutu da verilebilir…


Boş olarak çıkarmak için;

kullanılmaktadır…

Arama Motorları İçin Meta Etiketleri
Bu kısımda arama motorları için kullanılan meta tag oluşturma işini yapalım ve arama motorlarına hükmeden etiketleri görelim…

None, sitede hiçbir şey yapmamasını söyleyen etikettir.


Siteyi indexlemesi ve linkleri takip etmesi için kullanılan etiket,

noindex: İndexleme
Nofollow: Takip etme
demektir diyelim ve kısadan keselim… nofollow ve noindex kullanırsanız none etiketi ile aynı anlamda yönlendirmiş olacaksınız.

Teşekkürler...

KAYNAK SeoMakale.Com