Herhangi bir fatura varsa yeter. Sadece irsaliye makbuzu da olur (eve getirdik teslim ettik hesabından verilen makbuz). Hani iş o dereceye kadar ilerlerse zaten kesilen makbuzlardan vs herşey bulunur.
Ben şunu biliyorum. Tüketici hakları hakem heyetine ben 2 sefer gittim, gerçek işlem yaptırdım. İspatlarıyla şikayetini anlatıyorsun. Onlar senin yerine gidip denetleyip araştırıyorlar. Sonucunda mahkeme falan olacaksa onlar hallediyor. Yasalar ne diyorsa ona göre sonuçlanıyor. Sonucunda hakkın neyse onu alıyorsun, firma da gereken ceza neyse onu çekiyor. Ama bundan önce sana firmayla anlaş kardeşim. Gel aracı olalım çözelim bu olayı vs diyorlar. İlk başta uzlaştırmaya çalışıyorlar. Söz gelimi telefon bozuk çıktı. Firma ben sana aynısından yenisini vereyim, birde yanında hafıza kartı vereyim gel bu dosyayı kapatalım diyor. Hani kabul edersen 2 tarafta zarar görmeden anlaşabiliyorsun. Çoğu zaman sen kârlı çıkarsın firma da ceza görmeden kapatır olayı. Uzlaşmazsan birşeye karışmıyorsun. Heyet hallediyor.
Ama hakem heyetine gitmemiş olsan bile ben başvurdum gittim veya gideceğim demen bile yeter. O konuları bilen bir mağazaysa hemen yumuşar. Dediğim gibi mahalle esnafıysa olayı bilmediği için git nereye gidersen der :)