Backlink olayı daha da açalım backlink geniş bir kelimedir. Bu konuyla alakalı kısa zaman da çok geniş bir makale ele alacağız ancak sizlere kısaca bilgi verelim. Footer benzeri koyulduğu zaman tüm siteden link çıkışı sağlayan anchor text ler artık yararlı demek için backlinki alırken çok ince düşünülmesi gerekiyor. Nedenine gelince tanıtım yazısı ile backlink arasında şöyle bir farklılık var; tanıtım yazısı bir web sitesinin bir tek web sayfasından alınan link demektir. Yukarda bahsettiğimiz backlink çeşidi ise mesela diyelim ki wmaraci.com dan footer backlink alıyorsunuz.
http://prntscr.com/didct2
Buradaki resme bakarsak WMARACI'nın tüm web sayfalarından bir link alınmış demek oluyor. Link satan arkadaşlar footer link koyduğu zaman siz oradan bir backlink almış olmuyorsunuz o sitenin sahip olduğu web sayfası kadar backlink almış oluyorsunuz.
Peki zarara nasıl dönüşüyor; öncelikle Google anchor text olayını ve ardarda aynı kaynaktan gelenleri artık algılıyor ve faydasını boşverin zararlı sayabiliyor. Bununla ilgili bir açıklama gelmişti ve açıklama şu şekilde idi; Google algoritmalarında artık link verilen siteye dikkat edildiği kadar alınan sitenin kalitesi de göz önüne alınacak demektir. Bu ne demek; bir siteden kaç tane link çıkıyor, nerelerden hangi etiketle çıkıyor gibi birçok etmen söz konusudur.
Ayrıca sizin kelimenizin aranma hacmi ve trendine bağlı olarak aldığınız backlink sayısında bir orantısızlık söz konusu ise artık Google bunu algılıyor. Yani sizin aranma hacminiz yıllık 1000 diyelim trend de yılda 2 kere yükseliyor diyelim. Siz tutar 100 000 backlink alırsanız KESİNLİKLE zararını görürsünüz. Peki 50 000 de zarar görür müyüm bu biraz da backlinkinizin kalitesine bağlıdır.
Detaylı makaleyi ele alınca paylaşacağız.
Saygılarımızla
http://prntscr.com/didct2
Buradaki resme bakarsak WMARACI'nın tüm web sayfalarından bir link alınmış demek oluyor. Link satan arkadaşlar footer link koyduğu zaman siz oradan bir backlink almış olmuyorsunuz o sitenin sahip olduğu web sayfası kadar backlink almış oluyorsunuz.
Peki zarara nasıl dönüşüyor; öncelikle Google anchor text olayını ve ardarda aynı kaynaktan gelenleri artık algılıyor ve faydasını boşverin zararlı sayabiliyor. Bununla ilgili bir açıklama gelmişti ve açıklama şu şekilde idi; Google algoritmalarında artık link verilen siteye dikkat edildiği kadar alınan sitenin kalitesi de göz önüne alınacak demektir. Bu ne demek; bir siteden kaç tane link çıkıyor, nerelerden hangi etiketle çıkıyor gibi birçok etmen söz konusudur.
Ayrıca sizin kelimenizin aranma hacmi ve trendine bağlı olarak aldığınız backlink sayısında bir orantısızlık söz konusu ise artık Google bunu algılıyor. Yani sizin aranma hacminiz yıllık 1000 diyelim trend de yılda 2 kere yükseliyor diyelim. Siz tutar 100 000 backlink alırsanız KESİNLİKLE zararını görürsünüz. Peki 50 000 de zarar görür müyüm bu biraz da backlinkinizin kalitesine bağlıdır.
Detaylı makaleyi ele alınca paylaşacağız.
Saygılarımızla
güzel bir bilgi olmuş hocam. teşekkürler.