PHPacemisi adlı üyeden alıntı

TBM TO ilebağlantılı ama bir bakımından da ayrı birşey hocam. TBM'yi etkileyen en önemli unsur reklamverenler. Rekabeti yüksek kelimelerle ilgili reklam çıkıyorsa TBM yüksek olur.

Mesela şimdi yılbaşı yaklaştı. Yılbaşı indirimleriyle ilgili tüm firmalar reklam yarışına girdi. Herbiri kendi reklamını üste taşımak için giderleri arttırıyor. Dolayısıyla çok verenin reklamı daha fazla çıkıyor. Parayı veren düdüğü çalar hesabı. Senin siten de bundan etkileniyor.

Bunu şöyle deneyebilirsin. Çerezleri temizle, DNS önbelleğini temizle, Google hesaplarından çıkış yap ve sitendeki sayfaları gez. Eğer sitende Gmail, Google vs gibi Google reklamları çıkıyorsa sitende içerikle alakalı pahalı reklamlar çıkmıyor demektir. İçeriğini rekabeti ve geliri yüksek kelimelere göre dizayn et (içerikleri). Sen de o yarışan firmaların nimetlerinden faydalan.

TO ne kadar yüksekse malum o kadar gelirin artar. Ama TBM'yi yükseltmenin tek yolu pahalı reklamları sitene hedeflemek. Onun da tek yolu içerik. Yoksa tıklama sayısı direkt olarak TBM'yi etkilemiyor.

Kaynak yok deneyimle sabittir.


Cevap için teşekkürler hocam, gayet net anlatmışsın.

Adwords kelime planlayıcı kullanıyorum. Buna göre yazıları uyarlıyorum. Bunda sıkıntım yok.

Sayfa gösterimin baya fazlaydı. Bunu %50 oranında azalttım bilinçli olarak, yani to'yu yükselttim. Acaba yanlış yaptım diye açtım bu konuyu da. Ama bu bilgilere göre doğru yaptığımı görüyorum.

Bir süre daha böyle denemeye devam edeceğim..