Merhaba

Öncelikle mh temsilcisine fazla yüklenmişsiniz. Onlar yeni bir notepad dosyası açmaktan bile acizler, haksızlık yapmayın. Sadece ekranda yazılanları okuyan biri için fazla teknik yaklaşmışsınız :)

6 Yıldır *******dayım ofisler dahil 1 tane işten anlayan temsilci görmedim :rolleyes:

Onların görmüş olduğu bağlantı süresi tahsis edilen IP bağlantı süresidir. Ancak ! DSL'in kopması halinde, 1 dakika içerisinde tekrar bağlanırsa aynı IP üzerinden bağlantınız kopmadan devam ederseniz. Bu da temsilcinin sizi uzun süreler bağlı görmesine sebep olur.

SORU : İnternete giremediğinizde DSL bağlantınız var mı ?
CEVAP :

A ) Yok ise, kopma sebebi tespit edilmelidir. Modem, Port, Shelf, Tek Telle bağlanma, Lokal şebekenin farelerce kemirilerek toprakla temas etmesi v.s. v.s. yüzlerce sebep olabilir. Sonuç olarak ATS (arıza) ekibinin sorumluluğundadır.


B ) Var ise, 3 ihtimal söz konusudur.
[INDENT]1-Modeminizin adaptörü bozulmuş veya kendi adaptörü değildir Bu da modem işlemcisinin yavaşlamasına ve bağlantıyı kaybetmesine sebep olur.


2-Modeminizin bakır bağlantı noktaları nem almış olabilir. Nem dsl sinyalini kötü etkiler. Çünki dsl bakır kabloyla değil bakır çevresinde dalgalanmayla gelir. Buda kesintiye sebep olur.


3-*******un vermiş olduğu modemlerde genellikle frekans sorunu yaşanıyor. Modem ayarlarınıza girerek frekanslarınızı değiştiriniz. Deneme yanılmayla uygun bir hat bulabilirsiniz.

[/INDENT]


SORU : Hattınız da çevir sesi var mı ?
CEVAP :

A ) Var ise, muhakkak ayırıcı kullanmalısınız. Yeni yapılan T7 T11 T5 Saha dolaplarıyla birlikte abonelere olan mesafeler yakınlaştı. Modemler gelen bu çevir sesi enerjisini kaldırabilecek kapasitede değiller. En azından TTnin vermiş olduğu modemler :D
B ) Yok ise, biraz garip gelecek ama Upload ve download noise margin değerlerini modem üzerinden kontrol etmelisiniz. Eğer 0,50 db üzerinde oynama var ise kopmaya sebep olacaktır. Eğer durum böyle ise yandınız. Bunu personele arıza ekibine anlatsanız çok biliyosanız yap der gibi ilgilenmezler, anlatmasanız görmeleri için tecrübeli olmaları gerekir. Ne yazıkki insanlarımız öğrenmek için taviz vermiyorlar.



SORU : Kablolu bağlantıda sorun yaşıyormusunuz ?
CEVAP :

A ) Evet ise, burda cevaplanacak birşey yok :D
B ) Hayır ise, wifinizi etkileyen unsurlar olabilir. Duvar geçişlerinde Çift faz, mikrodalga fırın ve benzeri ürünler, kablosuz telefonunuz var ise modemin yanında bulunması vesaire gibi durumlar.



Bu kadar makale yazsam para kazanırdım :D Kendimi sorumlu hissettim herhalde forumun *******cusu olarak :cool: :)

İnşaallah kısa sürede çözülür. Ayrıca binada fiber var ise, ücretsiz geçişler yapılıyor bu ara takip et derim.

Hayırlı akşamlar...