Sayfa etkileşimlerinin, kullanıcıların ilgi alanları ile doğrudan alakası olduğu bir gerçek. Eğer sayfanızın takipçilerinin ilgi alanlarına giren paylaşımlarda yapılmıyorsa istenen etkileşim görülmez. Bir diğer husus paylaşımların merak uyandırıcılığıdır. Örneğin hürriyet paylaşımlarına öyle bir başlık atar ki konuyla hiç alakası olmayan bir kişi bile merakından çatlar ve paylaşımı görüntüler. Fakat sadece merak da yeterli olmuyor. Örneğin bazen polemik de gerekiyor, kendi arasında polemiğe giren kullanıcılar ona cevap buna cevap derken paylaşıma iyi bir yorum kasıyorlar. Beğeni ise insanların fikir yapıları ile alakalı bir insanın bir paylaşımı beğenmesi için kişi ile aynı görüşte bir paylaşım gerekiyor. Hal böyle olunca ortaya yine en büyük etken olarak sayfa takipçilerinin ilgi alanları çıkıyor.
Örneğin; Sayfanızda hayvan sever(hiç sevmediğim bir tabir aslında) kullanıcı sayısı oldukça fazla diyelim.
Siz mesela bir hayvana eziyet eden bir zalimin paylaşımını yaptınız. İşte burada insanlar ilgilerini çeken bir konu olduğu için gerek tıklama ile gerek yorum ile gerekse beğeni ile bir şekilde bu paylaşıma görüşlerini yansıtacaklardır, istemeseler bile içlerindeki bu dürtü onların bir şekilde etkileşimde bulunmalarına neden olacaktır.
İnsan psikolojisini kullanan sosyal medya uzmanları genelde bu şekilde çalışıyor. Bir kitle oluşturmak için ilk yapmanız gereken şey insan psikolojisini az çok öğrenmek, araştırmak.
Nacizane fikir ve düşüncelerim.