Alan Adı Uzantılarının SEO Etkisi
Alan adı seçerken bir çok webmaster arkadaşımızın kafası allak bullak olur genelde. Alan adı uzantıları ve SEO konuları kafalarımızı öyle bir karıştırır ki, “İki arada, bir derede kalmak” deyimi tam bizim için söylene gelmiş olur. Bende bu yazımda elimden geldiğince ve kaynaklarımı sunarak alan adı uzantılarının SEO etkilerini ve Google tarafından ne şekilde anlaşıldığını anlatmaya çalışacağım.
Öncelikle kısaca alan adları ve uzantılar hakkında kısaca bir bilgi geçeyim, böylece bilgi tazelemiş oluruz.
TLD (Top Level Domain); Bunlar üst seviye alan adlarıdır. Örneğin; .com, .net, .org vs. şeklinde çoğalırlar. Bu üst seviye alan adlarının da farklı kategorileri vardır. Örneğin; gTLD dediğimiz Jenerik Üst Seviye Alan Adları Örnek; .pizza, .istanbul, .store yada ccTLD dediğimiz Ülke Kodu Üst Seviye Alan Adlarıdır. Örnek; .com.tr, .com.eu, .com.fr
Peki Google TLD’ler arasında ayrım yapıyor mu? Genel olarak istisna durumlar haricinde her hangi bir TLD’nin diğerine göre arama sonuçlarında üstünlüğü olmadığını buradaki blog yazısında belirtmiş. Bknz. aşağıdaki görsel.
Fakat benim gördüğüm kadarıyla durum pekte öyle değil. Bknz. aşağıdaki görsel.