Google Analytics Nedir?
Google Analytics tam olarak gelişmiş bir istatistik sitesi olarak tanımlanabilir. Google firması tarafından Webmasterlara sunulan bir çalışmadır. İçerisinde detaylı bilgiler yer alır.
Örneğin Google Analytics içerisinde sitenizin hangi tarayıcılardan ziyaret edildi, hangi ülkelerden ve illerden kaç ziyaretçi aldığı, Google aramalarının anahtar kelimelerini, sitenize ziyaretçi gönderen sitelerin listesini, günlük ve istediğiniz tarihlere dair tutulan tekil – çoğul ziyaretçi sayıları sunduğu birkaç özellikten sadece birkaçı.

Site Analizi Neden Gereklidir?
Bir site yaptınız, içeriğini girdiniz, reklamını yaptınız. Şimdi sırada ziyaretçi beklemek var. Peki, gelen ziyaretçileri nereden bileceksiniz. Kim hangi konu için gelmiş, ne kadar kalmış, hangi konulara bakmış, hangi saatlerde gelmiş.
İşte bu bilgiler hem ilerleyen günler için size bir anlamda referans olacak, hem de sitenizin gelişmesinde size bir bilgi verecektir. Google Analytics’in Siteye Eklenmesi
Google Analytics kodunuzu siteye eklemek aslında çok kolaydır ancak birçok kişi bu konuda sıkıntı yaşamaktadır.
Google Analytics her site için ayrı bir izleme kodu üretmektedir. Bu sebeple izleme kodunuzu Google Analytics sayfanız üzerinden alabilirsiniz.
Takip kodlarınızı sitenizin her sayfasından görüntülenmesi tüm sayfalarda kullanılan bir kısma eklemeniz iyi olacaktır. Genellikle sayfanızın üst ya da alt kısımlarındaki şablonlara kodu ekleyebilirsiniz. Kodu sitenizin HTML yapısı içerisinde bulunan kodundan önceki kısmına eklemeniz gerekecektir.
Eklediğiniz kod ortalama olarak 24 saat içerisinde etkisini gösterecek ve sitenizin ziyaretçi sayısını saymaya başlayacaktır.

Analytics ile İstatistik Takibi
Google Analytics ile istatistik takibi yapmanız mümkündür. Bu sayede sitenizde zaman geçiren kişilerin nereden geldiğini, ne kadar süre sitede kaldıklarını, nerelerden ve ne zaman giriş yaptıklarını görebilirsiniz.
Google Analytics ile tutacağınız istatistikler sayesinde uzun vadede ziyaretçi kitlenizi ve sitenizde geçirilen süreyi uzatabilirsiniz.

Analytics ile İstatistik Tutma Temelleri
Öncelikle aslında zamanla edinilecek bir kavramdır bu. Çünkü herkesin kendine göre bir tarzı vardır. Kaldı ki site içeriği de bunu etkileyecektir.
Örneğin bir video sitesi için sitede kalma süresi bir önem arz etmez. Zaten gelen kişi en azından 1 video süresi boyunca sitede kalır. Ancak bir portal sitesi için sitede kalma ve sayfa gezme süresi önemlidir. Bu sayede siteye kalıcı ziyeretçi kazandırmış olunur.
Onun dışında hangi illerden ve ülkelerden giriş yapıldığı istatistiği aslında yerel anlamada çalışan ya da bölgesel bir çalışma şekli olan firmalar için ideal bir çözümdür.
Dediğim gibi sitenizin özellikleri, ne istediğiniz veya nasıl bir çalışma yaptığınıza göre Google Analytics istatistiklerini okuyabilirsiniz.

Adsense ile Optimizasyon
Aslında pek fazla etkili olmayan bir birliktelik olarak görülebilir. Ancak bir anlamda istatistiksel bilgi tutmak ve yörelere göre reklam vermek isteyenler için elinizde bir rapor bulundurmak için bu iki sistemi birbirine entegre edebilirsiniz.
Sistemleri entegre ettiğinizde;
* Hangi trafik kaynaklarının, coğrafyaların, sayfaların ve tarayıcıların sitenize en iyi ve en kötü kazancı sağlayan kullanıcıları getirdiğini belirleyebilir, bu kapsamda reklamlandırma çalışmalarına o yönde bir düzen getirebilirsiniz.
* Kullanıcıların zaman harcadığı sayfaları, hangi sayfaların kullanıcıların ayrılmasına neden olduğunu ve ayrıldıklarında nereye gittiklerini görebilir ve buna bağlı olarak sayfalarda düzenlemeye gidebilir, daha ilgi çekici sayfalar oluşturabilirsiniz.
* Kullanıcı davranışı ve potansiyel kazançlara dayalı değişiklikleri görebilir ve buna bağlı olarak düzenlemeler yapabilirsiniz.

Adwords ile Optimizasyon
Google Adwords ile Google Analytics arasında bir optimizasyon yapmanız mümkündür. Bu sayede daha sağlıklı bir Reklam – İstatistik yönetimi sağlanmış olacaktır.
Bu eşleştirme ile örneğin 100 dolarlık reklam verdiniz diyelim. Bu reklamdan kaç kişi sitenize gelmiş, ne kadar sitede durmuş, kaç sayfa incelemiş, hangi sayfada iken çıkış yapmış veya ürün satın almışsa hangi ürünü satın almış görebilirsiniz.
Adwords ile Analytics arasında oluşturulan birliktelik sırasında size verilen panelden bu ve buna benzer birçok özelliğe sahip olabilir, verilen reklamın takibini yapabilirsiniz. Gerekli yerlerde siteye veya reklama müdahale ederek daha karlı bir reklam dönemi yaşamış olursunuz.

Sayfayı Yavaşlatma Sorunu
Bu aslında Google Analytics için önemli sorundur. Sonuçta Google Analytics servisi istatistik sayımı yapabilmek adına site içerisine giren kullanıcı hakkında bilgi toplamaktadır.
Bu bilgi toplaması sırasında elbette ki sitede belirli bir yavaşlamaya yol açmaktadır.
Bunun dışında son dönemlerde yaşanan Youtube IP bloklamaları sırasında Google servisleri de bu sorundan etkilenmiş ve buda Google Analytics barındıran sitelerin çok yavaş açılmasına sebep olmuştu.
Unutmayın ki sitenizdeki kullanıcılar veya başka bilgilerin çekilmesi her zaman sitenizde bir miktar yavaşlamaya sebep olur. O nedenle Google Analytics dışındaki istatistik servisleri de belirli bir yavaşlamaya yol açar.