Türk İnternet Sektörü'nün en büyük sorunlarından biri. Reklamları görmezden gelmeler...
Bunu webmaster arkadaşlarda da görüyorum. İnternet işiyle ilgilenenler kör gibiler. Bu mantığı kavramadan önce bende böyleydim. Reklamları sanki gözüm görmüyordu.
Türk İnternet kullanıcılarının neredeyse %80'ine yakını reklamlara tıklamayı tercih etmiyor. En büyük haber siteleri bile internet kullanıcılarını yanıltma yoluyla para kazanıyorlar. Örneğin haberin içine 300x250 boyutlarında reklam koyarak içerikmiş gibi gösterip tık almaya çalışıyor. Çoğu kullanıcıda yanılıp reklama tıklıyor.
Ben uzun süredir bu mantıkla hareket ediyorum. Mesela girdiğim bir sitede önce içeriğe bakıyorum, eğer aradığımı içerikte bulmuşsam sayfayı kapatmadan reklamlara göz atıyorum. Bakıyorum ki ilgimi çeken, işime yarayacak bir reklam var buna tıklıyorum.
Ve bildiğiniz gibi çoğu site reklam gelirleriyle ayakta duruyor. TV reklamlarını nasıl zorla izlemek zorunda kalıyorsak en azından reklamlara göz gezdirmemiz (ilginizi çeken reklam yoksa tıklamayın/ama çoğu reklam şirketi ilgiye dayalı reklam gösteriyor) gerekiyor. Neticede burada bir emek, çalışma durumu söz konusu. Bunu bizden başka kimse anlayamaz. Bu sebeple bu düşüncenin yaygınlaşması gerektiğini düşünüyorum.
Webmasterların durumu benim eski halim gibi mi bilmiyorum. Bu anket sonucunda umarım hepimiz öğreneceğiz.